Dagbok

Det här med vakna nätter

Att det ska vara ett sånt elände att försöka kunna sova på kvällarna. Spelar ju ingen roll om jag kliver upp tidigt eller inte, framåt när klockan blir sovdags så stänger min dygnsklocka av och hakar upp sig på ”vaken”. Så himla drygt. Och ännu mer drygt är det att om jag väl är ute bland folk nån kväll, DÅ minsann passar det att bli trött. Sånt otyg det här med sömn så ni anar inte.

Men nu är det hög tid att göra ett nytt försök att ligga iaf… Eller, jag menar sova förstås. Jag ska ju nämligen upp tidigt imorn, vi har bytt praktikdagar den här veckan, så jag ska vara där måndag+tisdag istället för onsdag+torsdag. Gör ingen större skillnad för min del, förutom att det kanske blir lite … ”jobbigare”, på tisdag, att åka dit direkt efter DBT:n. Men det får gå som det går.

Jo förresten, ikväll har jag gjort klart julkorten! Nöjd tjej. Nu är det bara frimärken som ska införskaffas, sedan är vi good to go. Är det någon jag har glömt att göra ett kort till tro?

Hejdå, här får ni kvällshumor!

2 thoughts on “Det här med vakna nätter

Säg mig vad du tänker om detta

