Jag har ett sånt där tekniskt problem

Hej söta, underbara tekniskt förståndiga människor! Jag behöver er hjälp, alternativt en förklaring. Gärna båda, om det är möjligt, det bästa vore om det kunde resultera i någon bra fungerande lösning.

Det handlar om routern och det trådlösa nätverket här i krokarna, i kombination med min mobil.

Jag upptäckte en underlig sak nu i helgen. För att ta det från början; när jag kommer hem så kopplas jag ju alltid in på det trådlösa nätverket, vilket är skitbra och precis så som jag vill ha det. Men igår och idag åtminstone, så har jag märkt att jag inte längre får några notifikationer från apparna på telefonen när jag är hemma. MEN. Så fort jag går ut genom porten här nere och telefonen tappar kontakten med nätverket (eller om jag helt enkelt kopplar ifrån nätverket när jag är inne), då jävlar plingar det till från varenda tänkbar app som vill ha kontakt med mig.

Vaaaarför?

Jag fattar inte. Och det är ju inte det att inte internet funkar på telefonen, för jag kan ju öppna apparna och använda dem precis som vanligt, surfa med telefonen helt enkelt, men jag får inga notifikationer. Why, and how do I fix it?!

4 thoughts on “Jag har ett sånt där tekniskt problem

  1. Jag går bet på den här. Min telefon ger notifications precis som vanligt även när den är ansluten via wifi. Inte den blekaste vad din telefon kan ha fått för sig. Tyvärr!

    • Mycket underligt. Jag menar, det funkade ju för mig med på trådlösa innan helgen, och jag har inte pillat på någon telefoninställning sedan dess så jag fattar verkligen inte varför det inte funkar nu! Sjukt irriterande!

  2. Jag skulle faktiskt råda till en uppdatering av Android till version 4.01 alt 4.02 om det finns tillgängligt av HTC . Dels vinner du batteriprestanda och dels får du bättre grundläggande funktionalitet i mobilen .
    Jag vet att tidigare versioner av HTC Sense ( HTC:s egna ” skal ” till Android ) har varit lite buggiga så du har allt att vinna på detta Erika .

    • Jag har version 4.0.4 och det finns inga fler uppdateringar att använda sig av, så jag tror inte det är där problemet sitter. HTC Sence verkar också vara uppdaterat som det ska, så det är inte heller ngt jag kan påverka tyvärr. Tack för tipsen, men de löste inte problemet.. :(

Säg mig vad du tänker om detta

