Att få vara någon annanstans än hemma

Jag har en sån där period nu när jag vill vara överallt annars än hemma. Det kanske beror på att jag inte har råd att ens ta bilen och handla just nu, men ändå. Min lägenhet känns hemskt liten för tillfället och framförallt kvällarna kan kännas lite… ”besvärande”, ibland.

Jag saknar Jönköping och jag saknar människorna där. Stundvis saknar jag mitt liv där, jag hade mina jobb där jag träffade mina vänner dagligen (alltså via jobbet) så jag behövde aldrig känna att jag inte ägnade dem tillräckligt mycket tid på ”fritiden” (som för övrigt också ofta spenderades i stallet). Så kan jag känna här hemma, att jag hör av mig för sällan och att jag inte träffar mina vänner så ofta som ”man borde”. Samtidigt är det nog ganska ömsesidigt, det här med träffande och kontakttagandet, åtminstone vill jag tro det.

Så nu ska det bli skönt att komma bort lite igen. Imornkväll åker jag iväg en sväng, vet inte hur länge jag blir borta, men även om det bara blir en snabbvisit så blir det skönt att komma hemifrån en sväng. Efter det är det väl mest bara transportsträcka till mitten på december, då jag har fått äran att få vara hus- och djurvakt ute i Lögdö i lite drygt två veckor. Med undantag för att ha bott på lägergården på Vissmålen så är det första gången sedan jag var pytteliten som jag ska bo i hus, ett hus som dessutom har ett hästfyllt stall bara ett stenkast från huset. Jag tror det kommer bli bra, och det ska bli skönt att komma iväg hemifrån lite! Nu kommer jag iofs sova hemma till och från under husvakteriet med, eftersom jag ju har katterna hemma också. Men ändå.

Det blir nog bra det här med!

Visst ser det idylliskt ut!? Tror dock inte det kommer hinna komma så där mycket snö tills jag ska dit och bo, men ändå…!

Säg mig vad du tänker om detta

