Men det är ju PRIVAT för fasen!

Åh jag sitter här och mår illa. Jag har suttit och läst ikapp veckans skörd av blogginlägg och har nu kommit till Lady Dahmers mensinlägg. Det första av flera som jag förstått det, jag har fått för mig att det kommer komma något fler, där hon dricker ngt ur en menskopp osv.

Alltså va fan. Provocera är väl en sak, men att visa upp en bild på sin binda med blod på? Ja, jag äcklas av blod, framförallt andras, men mensblod är väl tammefan lite väl privat? Jag skulle ALDRIG NÅGONSIN komma på tanken att visa någon av mina använda mensprodukter, bara tanken får mig att bli ännu mer illamående. Och det i sin tur betyder att jag ABSOLUT INTE vill se någon annans använda produkter heller, varesig på bild eller irl!

Ja, mens är något naturligt och inget man behöver äcklas över osv osv osv, men va fan. Jag äcklas av stora variga sår med, jag vill inte se sånt på bild heller. Och sedan alla som hejar på LD, säger att detta är ett ”fantastiskt initiativ” och ett ”in your face” till alla som inte accepterar att kvinnor är kvinnor och inga porslinsfigurer, seriöst? Så bara för att jag tycker att blod är äckligt, oavsett om det är mensblod, näsblod eller skrapsårsblod, så ska jag idiotförklaras?

Men ja, hon lyckas ju uppenbarligen med att provocera iaf, för här sitter jag och är upprörd…!

2 thoughts on “Men det är ju PRIVAT för fasen!

  1. Jag läste allt fuss först, så när jag sen fick se bilden kände jag bara ”jaha?”. Det är ju knappt något blod. Förvånansvärt oäckligt, tycker jag.

    Sen hade hon tydligen fyllt menskoppen med jordgubbssylt.

    • Ja, jag tyckte bilden på menskoppen var mindre äcklig eftersom jag visste att det är fejk, men just det med bindan är nog mer en principsak för mig som rent generellt inte fixar blod så himla bra. Klart det var en ”snäll” bild jämfört med hur det hade kunnat vara, men ändå.

Säg mig vad du tänker om detta

