Åsikter

Är det egentligen någon som bryr sig?

Nu misstänker jag att jag kanske har flest kvinnliga läsare, och det här är egentligen en fråga som mest berör det manliga könet. Fast det skadar ju inte med kvinnlig input heller!

Jag funderade på det här med sexiga underkläder häromdagen. Det finns ju sjuuuuukt mycket snygga och sexiga underkläder för kvinnor, men jag är lite lur på vem som ”uppskattar” det mest, kvinnan som själv har underkläderna på sig (förutsatt att de är sköna!) eller mannen som får ”äran” att beskåda eller ta av underkläderna. Jag menar, jag älskar att ha på mig underkläder som är lite extra snygga, även på dagar då det inte finns den minsta chans att någon ska se mig naken. Men, även om någon SKA se mig naken, så tycker jag givetvis att det är extra spännande om jag har snygga underkläder på mig då med. Which leads me up to the questions;

Till killarna där ute i landet; Bryr ni er något extra om ifall er partner har snygga/sexiga underkläder, eller räcker det att de är hela och rena?

Och till tjejerna; Uppleverna ni att det är ni själva eller den ni visar upp underkläderna för som uppskattar det mest?

(Det går jättebra att kommentera anonymt)

6 thoughts on “Är det egentligen någon som bryr sig?

  1. För min del är det nog jag själv som uppskattar det. Ofta får man lite bättre självförtroende om man klär upp sig lite extra. :) (vilket till och med ComHem tog upp som ett säljknep, fast kanske inte just underkläderna..)

    1. Hahah ja vi hade ”fancy friday” i vårt team (eller ja, vissa försökte införa det) just pga bättre självförtroende av snygga kläder.
      Men visst finns det ett samband – känner man sig snygg eller sexig (eller hur man nu vill känna sig) så utstrålas det väl kanske bättre till andra med :)

  2. Det är inte så enkelt som att ena eller andra bryr sig. Tanken på sexiga underkläder gör ingenting för mig, men däremot att ha det på en partner finner jag sexigt, men då mer i egenskapen av ett förhöjande attribut – att t.ex. tända ljus har ofta samma effekt på mig.

    Omvänt kan en partner som normalt inte finner något intresse i sexiga underkläder börja gå igång på det, om hon vet att det gör nånting för mig. Återigen, en stämningsförhöjare snarare än en utgångspunkt.

    1. Nej, det var väl mer partner+sexiga underkläder som jag funderade på, än sexiga underkläder rent generellt.

      Jag vill gärna tro att en partner skulle uppskatta om jag ”klädde upp mig”, och jag skulle samtidigt bli lite nedslagen om det aldrig ens uppmärksammades. Det var lite därifrån som funderingarna kom från!

  3. Jag tycker att sexiga underkläder absolut förhöjer känslan av det förbjudna och det oväntade .
    Det är helt klart en stämningshöjare och ska jag vara riktigt ärlig så är en kvinna utan bh ( där det är möjligt ) under sina kläder supersexig :-) Kvinnokroppen ska och bör dyrkas och visas upp :-) Så enkelt är det, så fortsätt att ha sexiga underkläder .
    Jag som kille uppskattar verkligen sexiga underkläder då jag då vet att tjejen har tänkt till litet extra , och dessutom gillar att ha på sig dessa i vetskap om att det eggar sitt sällskap .

Säg mig vad du tänker om detta

