Men jag skriver ju fel med flit!

Jag har fått några påpekanden om att jag skriver fel. Att jag ”stavar fel” på födelsedag när jag skriver fördelsdag. Ser ni inte att det är ett alldeles riktigt ord? Herrejösses, jag tycker att det är något av mina bästa hittepå-ord någonsin faktiskt. Ens födelsedag borde väl innehålla fördelar – alltså vara en fördelsdag? Jag tycker det är sjukt logiskt.

Men, å andra sidan har jag ju även fått påpekat för mig fler än en gång att kvinnor saknar logik, så vad vet jag ;P

Men minns detta ni; den dagen fördelsdag kommer in i Svenska Akadamins ordbok eller ordlista eller whatever, då är det jag som är upphovsman/kvinna. Jag vill bara ha det sagt.

(Och ja, jag fattar att jag inte är den första eller den enda som använt fördelsdag som ett riktigt ord. Jag har googlat och sett att det förekommer på fler ställen. Men jag har åtminstone inte stulit uttrycket, det kom in i min hjärna helt utan anledning nån gång, troligtvis pga ett stavfel. Men det var ett roligt stavfel och det blev ett bra ord, så jag håller fast vid det!)

Säg mig vad du tänker om detta

