Åsikter

Jo, en sak till om skolavslutningen och kyrkan

Det slog mig när jag var ute med lillebror. Att sommaravslutningen inte ”ska” vara för religiös kanske jag kan köpa. Men julavslutningen?

Jul är för tusan en kristen högtid! Varför i hela friden ska inte kyrkan få ha religiösa inslag på julavslutningen om den ska hållas i kyrkan?? Jag såg ju det i en kommentar någonstans med när jag tänker efter. ”Klart kyrkan ska få ha en del i julavslutningen, eller vill ni att era barn ska tro att julen bara är ett kommersiellt jippo?!”

Well? Vill ni det?

Postat med WordPress för Android

Säg mig vad du tänker om detta

