Musik

Jag kommer på mig själv med att…

Ibland blir man uppmärksammad på saker man gör, små saker som man inte reflekterar över själv men som kanske irriterar skiten ur andra.

Jag har blivit uppmärksammad på en sådan sak. Och nu kommer jag på mig själv med att jag gör det JÄTTEOFTA!

Vad är det då jag gör? Jo, sjunger, nynnar och visslar. Det kan vara musik jag själv valt eller musik på radion. Det spela egentligen ingen roll om den är bra eller dålig. Jag nynnar med i reklamjinglar, både på radio och tv. I torsdags när vi sätt på Biteline och kollade på hockey så kom jag på mig själv med att nynna med i Lindholms Bil-reklamen från arenan, som hördes via tv-sändningen. Wtf liksom? Och om.det är musik som jag ”kan”, som tex förut idag när vi var på Ö&B och de spelade julmusik, så tar jag mig gärna friheten att nynna en stämma på låten i fråga.

Jag har full förståelse för att det här är sjukt störande för människor i min närhet, men jag har aldrig tänkt på hur ofta jag gör det innan jag fick det påpekat för mig. Och nu kommer jag alltså på mig själv varje gång jag gör det, och det är alltså ofta. Jösses.

Jag tar fram skämskudden och ber om ursäkt till eventuella drabbade, men informerar även om att det helt garanterat kommer att hända även i framtiden. That’s just who I am!

Postat med WordPress för Android

3 thoughts on “Jag kommer på mig själv med att…

  1. Släktdrag tror jag, du minns väl hur vi stampade takten till reklamfilm på tv, eller hur vi gungade i takt till musiken i bilen?! =)

Säg mig vad du tänker om detta

