Dagbok

Fototriss del 200 är en tävling

Veckans tema hos Fototriss är Detaljer. Sanningen är att jag inte varit speciellt motiverad, och det beror väl lite på att jag dels är dålig på att ta detaljbilder, men också på ”kriterierna” i tävlingen. Jag vet inte om det beror på att jag inte har någon tävlingsinstikt eller för att jag har för mycket = dålig förlorare, för jag inser att baserat på kriterierna så har jag inte en chans i världen. Gästdomaren skrev:

”Kanske jag ska vara ärlig och berätta lite om hur jag tänker om bilder: För mig är det viktigt att de tre bilderna hänger ihop och helst också berättar en historia, men ändå inte vara nästan likadana. Jag tycker om välredigerade bilder som är en njutning för ögat och helst vill jag också se en annorlunda tolkning som avviker från det vanliga och får mig att stanna upp och vilja veta mer”

Egentligen spelar inte tävlingen någon större roll, det är bara kul att de har möjlighet att tävla ut sånna grymma priser. Och ”kraven” är kanske egentligen inte speciellt hårda. Men jag har sett Fototriss som en sån där grej där alla kan vara med, oavsett vad man har för kamera eller hur duktig man är på att redigera sina bilder, men nu kändes det mer som en prestige-grej. Men det kanske hör till när det är jubileum och fina priser ska delas ut till vinnare. Nåja.

Mina trissbilder kommer lite senare, det får bli en ”blast from the past” eftersom jag inte känner någon motivation att ta nya bilder (jag försökte att ta bilder på pappas gamla kamera men som vanligt så blir inomhusbilder skit så då tappade jag sugen igen).

One thought on “Fototriss del 200 är en tävling

  1. Du ska absolut fortsätta fota o vara med, du tar så många fina bilder, o dessutom lär du dig hela tiden av det här också, av att se andras bilder osv. Heja på!! <3

Säg mig vad du tänker om detta

