Yrkeslivet

Att ha bra folk runtomkring sig

Förra veckan på arbetsträningen så hade vi möte med Arbetsförmedlingen. Min kontaktperson där hade kommit till Färsta för att ha avstämning med mig och min handledare, för att se hur det går och hur det funkar osv. Jag blir så glad över att de verkar gilla att ha mig på Färsta, och jag känner även själv att jag gör ganska bra ifrån mig.

Min AF-kontakt frågade mig om jag kunde tänka mig att börja gå upp i timmar och dagar, och jag blev lite paff… Men samtidigt var det väl på sätt och vis väntat, så jag, som knappt kan säga nej eller säga till när det blir för mycket, började säga att jajo, det skulle väl kunna funka. Då kliver min fantastiska handledare in och säger stopp. Hon berättade att hon fått ”order” om att bromsa om jag börjar gasa på för mycket. Och ni anar inte hur tacksam jag är för att hon gick in och stoppade upp. Det är inte det att jag inte skulle klara av att öka dagar och timmar, det skulle jag säkert, men det är ju precis nu de senaste två veckorna som det har börjat kännas mer ”flytande” och inte så mycket att ”hålla ut” de timmar som jag ska vara där. Med andra ord: Ja jag hade klarat av att öka, men Nej, det hade kanske inte varit i mitt bästa intresse.

Jag tycker verkligen att det funkar riktigt bra på Färsta nu, jag har börjat komma in i rutinerna på allvar och jag känner mig som ”en i gänget”, vilket är superskönt. Jag trivs riktigt bra där, och jag lär sörja den dagen arbetsträningen är över. Men det är ju ett tag kvar dit, kan man säga!

Imorn ska jag faktiskt få rida på morgonpasset. Det ska ju bli helt grymt! Kanske liiiite fel vecka att göra det på, med tanke på att jag haft ont både i ryggen och handleden i början på veckan, och senast igårkväll så ömmade fotleden rätt rejält efter ett snedtramp på hundpromenaden, men alltså… Har man chansen att rida fin ridskolehäst i ”varmt” ridhus för grymt bra instruktör så tackar man inte nej. Så enkelt är det. Valle ska jag få rida, fick jag veta idag. Det ska bli intressant!

Valentino - Valle. Bild från sfrk.net
Valentino – Valle. Bild från sfrk.net
Säg mig vad du tänker om detta

