2012 mestadels i bild

Januari

Livet med Lillebror fortsatte även efter stormen Gudrun. Åkte till Umeå och hälsade på Emma, och köpte Kameran. Jag åkte plogbil med finevän för första gången. Hälsade på hund och husse i ”Himmelriket”, ngt som uppskattades av Lillebror. Fick reda på att Tineke och Naomi skulle återvända till Timrå. Ridningen fick dock vänta någon vecka då jag hade problem med en fot.

Februari

Mycket tid spenderades i stallet. Emma och Evelin följde med, första ggn Eve träffade en häst. Mys! Mamma hjälpte mig att måla om badrummet, från gult till ljusgrått. Awesome. Jag började använda hästschampo istället för vanligt schampo, funkar fortfarande kanon. Vi hade familjedag med grillning på Norra Berget.

Mars

Mera hästerier. Vi fick nya lägenhetsdörrar här hemma, säkerhetsdörrar. Träffade Ann-Sofie och lät Lillebror bekanta sig med Nova. Mera ridning blev det. Var på rottweilerutställning på Kungsnäs. Nästan all snö var borta. Modo spelade slutspel och Timrå spelade Kvalserie. Jag var med och återuppstartade Vecka 6. Såg vårens första blommor när jag besökte Härnösand.

April

Mera häst. Mamma följde med och fotade när jag red. Även Humla fastnade på bild. Evelin fyllde ett år. Grillpremiär hos Robin och Madde i Indal. Syrran och jag spelade på Nilas dop i Kovland. Jag fick besök från en vän söderifrån. Såg Titanic på bio i 3D. Genomgick reumatism-provtagning. Fanny följde med på ridtur. Om jag inte minns fel så var det även i april som Naomi flyttade tillbaka hem till sin ägare. Bilen besiktades och jag fick spanska flaggan – körförbud. Bästa finevän offrade sitt Valborgsfirande för att hjälpa mig få hem den från Saltvik.

Maj

Ettårskalas hos Emmas dotter Hilda, jag tog med mig syster och Eve dit. Jag var barnvakt åt Eve på egen hand för allra första gången, sedan några gånger till. Jag red morgonlektion på SFRK, rejäl träningsvärk blev kvittot på det! Blev bjuden till festligheter med J hos Sandra och Ronny, hade en hiskeligt rolig kväll! Jag doppade fötterna i Lögdösjön. Besökte kosläpp i töva. Hade photoshoot med syster och Evelin.

Juni

Nationaldagsfirande på stan. Mycket att se, medeltidsmänniskor bland annat. Jag besökte ”Himmelriket”. Träffade både nya och gamla bekantskaper och djur. Wilda ritade en teckning till mig! Midsommar firades på Norra Berget tillsammans med syster och Eve, där träffade vi även mamma, Leif och moster Lena som hade dräkterna på sig. Fanny hjälpte mig med håret, som både blev klippt och färgat! Premiärbadade 21 juni i Lögdösjön. Hastigt uppvaknande en dag då en bil kört av vägen precis vid J’s hus. SRK’s årliga hopptävlingar påbörjades, och jag var där varje dag med kameran.

Juli

Jag och syster sjöng och spelade när en fd klasskompis hade dop och överraskningsbröllop. Lillebror fick besöka veterinären pga klåda och bortgnagd päls. Visade sig vara allergisk reaktion mot dåvarande fodret. Umgicks med Emma S när hon var på besök, fick testa hennes kamera. Trevlig upplevelse. Var och tittade på cruising. Jag lånade ut Lillebror till moster medan jag själv begav mig till Umeå över helgen. Foto blev helgens tema kan man säga! Hittade en fästing på Lillebror, mitt livs första dessutom. Men den togs bort. Fotopromenerade en hel del vid Smacken. Evelins farmor fyllde år och hade storkalas, Emma trubadurade och jag fotade. Det blev svenskt OS-silver i fälttävlan och alla hästmotståndare fick anledning att grina igen.

Augusti

Modo hade ispremiär och jag var där tillsammans med Joanna och Mange. Köpte souvernir till Eve i ”vanlig ordning” och fick den signerad av laget. Åkte 86:an hem och fick beskåda vackert sensommarljus. Hade photoshoot med Fanny i Selånger, otroligt nöjd med bilderna! Var hundvakt till fina Humla en dag. Besökte Drakstaden för att fota, det gick sådär. Det var SCA-cup, kul med hockey igen! Besökte Mittsverigebanan och tittade på Drifting för första gången, blev TOKFÖRTJUST i det. Födelsedagen var finfin och resulterade i att jag kunde köpa ett efterlängtat objektiv!

September

Besökte en sommarstuga innehållandes trevliga fiskemänniskor. Firade födelsedagen lite i efterskott i Lena och Tonys stuga med grillning och småfestligheter, enormt trevlig kväll. Fotade både ponnyhoppning och ponnydressyr på Färsta. Fotade änder vid Sidsjön, och hade photoshoot med syrran och Eve på Norra Berget. Besökte Modos hemmapremiär med J (och Joanna o Mange mfl), alltid kul med hockey även om vinst är att föredra. Hade möten med FK och AMS, men arbetsträningen drog ändå ut på tiden. Såg Nordman live på Bowlingen i Sollefteå. Fick påbörjad hjälp med den lilla röda bilen, men insåg snart att hoppet för den snart var slut.

Oktober

Åkte lastbil för första gången på nästan ett år, med finevän of course. Passade på att fota samtidigt. Jag och pappa åkte till Härnösand och kom hem med ytterligare en bil, till mig. Det var V40:n som helt plötsligt blev min. Jag tog mig i kragen och gick till tandläkaren, det fanns inget annat val. Höll till en del vid Bergeforsen när J fiskade. Fotade fin-fina kusin Clara ute i Attmar, och även familjens katter. Första snön kom, men det var minimalt. Jag köpte en hundbur när XXL hade premiäröppning, bra köp. Zeunerts julmust inhandlades.

November

Ytterligare besök i ”Himmelriket”. Skjutsade ner ett styck arbetande människa + husvagn till Stockholm, på hemvägen stannade jag vid Dragon Gate och fotade. Assisterade vid lastbilstvätt. Fotade när en gammal klasskompis gifte sig. Hade nostalgikväll med mamma, syster och moster, tittade på gamla bilder och brev från när mamma + systrar var barn. Intressant! Närvarade vid en fest som spårade ur. Besökte en rättegång för första gången i mitt liv. (Ej relaterat till festen). Fick veta att pappa hade ett bråck på aortan. Började arbetsträna! Fotade solnedgång.

 

December

Spelade nätpoker (med låtsaspengar) så det stod härliga till. Mer arbetsträning. Red förmiddagslektion på Färsta som ”förmån” tack vare arbetsträningen. Underbar lektion, grym häst, nöjd tjej. Mamma filmade. Var hus-, katt-, och hundvakt medan Maggan åkte utomlands i två veckor. Skjutsade pappa till Uppsala för att genomgå operation, passade på att fota lite där nere med. Ramlade i en trappa och gjorde illa mitt knä. Fick hjälp av finevän med skottning. Jul firades i ”himmelriket”, nyår likaså. Däremellan mer snöskottning och diverse småpyssel i Bergeforsen. Jag är numera anti-snö. Åkte till Övik på hockey trots isiga vägar. Svartvadet hyllades, det var magiskt.

Ja kära vänner, det var kortfattat (?) mitt 2012 i både bilder och text. Jag kan ha glömt ngt, men i så fall må det väl vara hänt då.

God fortsättning på er!

2 thoughts on “2012 mestadels i bild

Säg mig vad du tänker om detta

