Erika vs Klädhögen (och tveksam möblering)

Ikväll har jag ägnat mig åt städning. Inget avancerat egentligen, det finns fortfarande things to be done så att säga, men det ser betydligt bättre ut än innan. Under städningen lyckades jag samla ihop en hel hög (inget skämt, högen täckte ungefär halva sängen, och hög var den med. Högen, alltså. Den var hög. Dagens dåliga humor avklarat) med rena kläder och sängkläder och handdukar och gud vet vad, som av någon anledning inte hittat sin väg in i någon garderob av sig själv.

Jag satte mig bredvid högen och insåg att den var otroligt lämplig att luta sig emot. Därmed blev det ett rätt svårt val huruvida jag skulle ta mig an högen, vika eländet och stoppa in det där det skulle vara, eller om jag helt enkelt skulle luta mig tillbaka, lägga upp fötterna på sängen och sedan titta på tv.

Tv ja, förresten. Jag har fått äran att låna en Samsung-tv av fine J, så den står numera i vardagsrummet. Då tänkte jag att jag skulle ställa in den andra tv:n, den gråa, i sovrummet, men problemet var att jag inte lyckades flytta ner den ännu äldre tjock-tv:n från sin bänk (jag har alltså tre tv-apparater hemma just nu, Samsung, den gråa och den tjocka, för att göra det enkelt). Därmed förhindrades ju den ”enkla” lösningen, plus att varken antennsladden eller strömsladden räckte för att ställa gråa på byrån. Så då blev det en lösning som det finns en risk att jag kommer få ångra om den inte åtgärdas. Se bild nedan.

Klädhögen och den tveksamma möbleringen

Ja.

Överst ser vi då klädhögen. Den ser inte mycket ut för världen, men den var rejäl. Under ser ni den tjocka tv:n och den gråa tv:n. Den grå står alltså på en lampkartong som står på en glas-schack-kartong som står på en vanligt köksstol.

Det ser vingligt ut, visst gör det? Det står ändå hyggligt stadigt (peppar peppar) men om två katter bestämmer sig för att kliva upp och undersöka så kommer det nog inte vara fullt lika stadigt längre. Vilket innebär: jag får nog flytta ner tv:n lite, åtminstone från lamp-kartongen. Synd att man inte är hulken alltså, då hade jag kunnat flytta bort tjocktv:n på en gång och sluppit krångla.

Men ja, jag fick bort klädhögen iaf. Och nu ser lägenheten förhållandevis beboelig ut, vilket är riktigt skönt. Nu ska jag ta kvällspromenaden med LB och sedan ska jag lägga mig i sängen och titta på tv, det där rangliga arrangemanget i sovrummet. Heja mig.

 

4 thoughts on “Erika vs Klädhögen (och tveksam möblering)

    • Jag antar att du menar varför jag väljer den gråa före den tjocka? Jag vet inte, tanken var väl att jag skulle försöka få upp den på byrån eller åtminstone högre upp än vad den tjocka är. Men det gick ju inte så bra det heller.

      • Ja, varför välja en med sjukt störiga skuggor när det finns en med felfri bild liksom, som dessutom är större? :-o

        • Haha jag är så van den så jag tänker inte på det så mycket. Men som sagt, tanken var nog att få upp den högre, så det underlättar tittandet från liggande läge. Det är ju dock inga problem att byta tillbaka eller flytta om, den grå väger ju inte speciellt mkt till skillnad från den tjocke.

Säg mig vad du tänker om detta

