Ingen kan göra allt, men alla kan göra något

De som läser någon av Sundsvalls dagstidningar, eller som lyssnar på P4 Västernorrland, har nog säkert hört att ridtältet hos Sundsvalls Fältrittklubb delvis har rasat i mellandagarna.

Mittnytt
Sundsvalls Tidning
Dagbladet

Det här är alltså den ridklubb som jag gör min arbetsträning hos, och som jag dessutom varit elev på tidigare. Nu brainstormas det för fullt för hur klubben ska få in pengar för att kunna … Ja, jag vet inte riktigt, jag antar att målet är att bygga upp tältet på nytt. Även jag har funderat på om jag kan göra något för att bidra, men som bekant så blir man ju inte stenrik när man är sjukskriven, plus att jag egentligen inte har några direkta ”talanger” att bidra med. Det ska ordnas en auktion med tillhörande loppis är det tänkt, och det enda jag kunde komma på var att bidra med mitt fotande på ngt vis, jag är dock inte speciellt avancerad så det kändes ju lite fånigt. Dessutom så såg jag igår att ett fotoföretag gått in med samma idé och då är det ju inte så stor mening att jag för saken på tal.

MEN.

Gittan som är ridskolechef på Färsta (Sundsvalls Fältrittklubb) skrev igårikväll ett ”upprop” på Facebook.

SFRK Upprop

 

Jag insåg, att jag må vara fattig rent ekonomiskt, men jag är bannemig inte fattig när det handlar om tid. Så jag mailade Gittan och anmälde mig som frivillig. Jag vet egentligen inte vad det innebär eller vad som kommer ske härnäst, men om jag kan bidra på något vis genom att engagera mig, då är det värt det.

Kan andra, så kan jag.

Och till er andra där ute; kanske du eller någon du känner kan tänka er att ställa upp på något vis? Du kanske har något att skänka till auktionen eller loppisen? Du kanske har känningar hos nåt företag som kan tänka sig att gå och sponsra på något vis? Du kanske är praktiskt händig eller en riktig idéspruta?  Du kanske, liksom jag, kan bidra med din tid och engagemang? Hör av dig till Gittan, hennes nummer och mail står i statusuppdateringen här ovan. (Det går ju också att kommentera här om det är så, så kan jag ta det vidare, men enklast är väl att höra av sig till Gittan direkt).

Klara, färdiga, GÅ!

Säg mig vad du tänker om detta

