Internet

Jag känner mig duktig!

Det blåser förändringens vindar på inter-nätet.

Några av er kanske vet att jag sedan en tid tillbaka sköter Vissmålens hemsida, men ska sanningen fram så är den totalt o-hanterad det senaste halvåret. Därför tog jag en diskussion med ordföranden häromdagen, och det resulterade i att jag gasade 300% framåt med en ny, wordpressbaserad sida.

Tre dagar har gått sedan jag började, och nu är jag i princip klar. Det är fortfarande en del småfix kvar, men jag är faktiskt riktigt nöjd. Nästa steg blir att försöka få hjälp med att få in den på one.com, och om inte det fungerar så finns det ett annat alternativ. Jag själv har kört fast på one.com-biten, så vi ska försöka hitta någon som kan det där bättre än vad jag kan. Borde inte vara allt för svårt! (Peppar peppar)

Men ja; så här ser hemsidan ut nu:

VMRK, gamla versionen

 

Så här kommer hemsidan förhoppningsvis se ut inom max en månad.

VMRK, nya sidan

5 thoughts on “Jag känner mig duktig!

  1. Är det ett template du gjort? Eller en blogg på wordpress’ servar som bara ska länkas från ett annat domän?
    Det går att installera en wordpress-blogg på one.com, för du får en mysql-databas

    1. Jag uppskattar att du skriver, men du hade lika gärna kunnat skriva på kinesiska, jag förstår ingenting =D det enda jag vet är att det går att ha wp via one, men jag har ingen aning om hur det fungerar rent praktiskt.

      1. Det där såg ju användbart ut!
        Men, gör det där bara att trafiken styrs om, eller kommer vi med hjälp av det där att komma åt koder och plugins tex? För det gör man ju inte med wp’s gratistjänst.

Säg mig vad du tänker om detta

