Åsikter

Det är ju ett under att jag har några som helst sunda värderingar

Alltså, jag orkar inte. Jag – blir – så – trött.

Jag såg en artikel från Aftonbladet, publicerad i torsdags. ”Nytt bråk om barnbok”, då är det tydligen en svensk teaterregissör som kritiserar ”Folk och rövare i Kamomilla Stad” för att dess författare visar högerextrema tendenser, visar en dålig kvinnosyn och att detta då är skadligt för barn.

(Paus för djuuuuuup suck).

Allvarligt talat. Jag orkar inte gå speciellt djupt in på det här, men man börjar ju fundera. Jag har växt upp med Tintin, Disneys julfirande, Folk och rövare i Kamomilla Stad, negerbollar, Nogger, skolavslutningar i kyrkan och säkert en HEL DEL andra politiskt inkorrekta filmer, böcker och ätbara ting. Det är ju helt otroligt att jag som vuxen ens kan ha någon som helst sund värdering, jag borde ju EGENTLIGEN vara helt förstörd av skiten som min barndom varit fullproppad med.

Eller är det kanske så, att eftersom jag inte går ut i protest när något kan uppfattas stötande för någon, så ÄR jag tom på sunda värderingar och skadad av min uppväxt?

Jag får fan allergiska utslag på all den här skitnödiga politiska korrektheten. Ja, jag kan förstå att man inte vill fira i kyrkan om man är ateist eller varför negerbollar inte är ett lämpligt ord att använda, men herregud, man måste inte hetsa upp sig och kriga och debattera och argumentera och förändra ALLT här i världen.

Jag menar, om vi nu ska ”gå bananas” på nånting, kan det då inte vara att en barnvåldtäktsman fick mindre än tre års fängelse medans straffen för fildelning och eller något annat ekonomiskt tjafs ger betydligt hårdare straff? Vilket budskap sänder DET till våra barn och unga?!

Så, kära ni, läs inte Tintin eller Folk och rövare i Kamomilla Stad, det kommer ge er en sådan hemsk, skrämmande och felaktig bild av vårt samhälle! Hemska tanke. Nej, titta istället på vårt rättssystem där brott mot människor verkar anses som mindre allvarligt än om det handlar om pengar. Mycket bättre. Och inte alls skrämmande. Inte alls.

3 thoughts on “Det är ju ett under att jag har några som helst sunda värderingar

Säg mig vad du tänker om detta

