Djuren i mitt liv · Vardagen

Idag blev en heldag

Avsaknaden av bil idag gjorde att jag blev på Färsta en heldag. Mamma förbarmade sig över mig och både skjutsade dit mig vid 7-tiden imorse och hämtade mig efter 15. Det märks att jag inte är van vid långa dagar. Visserligen kan min ”icke-på-topp”-het under dagen bero på ganska många olika saker; enbart drickyoughurt och banan med i matvag, klent vätskeintag, huvudvärk, magknip, ont i ryggen plus att jag var allmänt dödstrött. Pick one, eller flera. Yada-yada-yada, jag vet att jag gnäller. Jag är fortfarande fruktansvärt trött trots att jag sovit en timme på eftermiddagen, och jag har frusit sedan jag kom hem.

Fast faktum är att dagen på Färsta ändå gick över förväntan, när jag väl var där alltså, trots att jag inte var på topp. Det ger mig hopp om framtiden, även om jag efter dagen har räknat ut att heldagar ligger ganska långt fram i framtiden. Men skam den som ger sig!

Aja, jag ska sluta gnälla nu, jag blir less på mig själv så jag kan bara tänka mig hur less ni blir. Jag bjuder på lite gamla hundbilder så länge istället.

Wilma
Wilma
Lillebror
Lillebror
Amber
Amber
Helly
Helly

 

Humla
Humla
Säg mig vad du tänker om detta

