Jag dör trötthetsdöden…

…men bilen lever åtminstone vidare!

Besiktningen gick över förväntan. Jag fick tre anmärkningar;
– Färdbroms bromskraftsfördelning, bak, bromsverkan ojämn
– Färdbroms pedalvägsreserv, kort
– Färdbroms bromsbelägg, fram, slitna

Man skulle kunna sammanfatta det med att jag har skapligt dåliga bromsar. Men inte tillräckligt dåliga för att ge mig körförbud – yaay! Dessutom var det inga andra anmärkningar, vilket känns riktigt bra med tanke på att vi köpte bilen obesiktad. Han nämnde dock att nånting med styrled inre på… höger, sida, höll på att bli trött, så det ska väl åtgärdas framöver med antar jag, men jag tycker ändå det känns helt okej.

Förutom det då så kan jag ju konstatera att jag håller på att dö trötthetsdöden. Både igår och idag har jag varit sådär onormalt, vansinnigt trött, jag skulle kunna somna på sekunden om jag gick och la mig. Det ska jag givetvis inte göra, än, tidigast om 2,5 timme eller nåt, men ändå. Igår var det precis samma sak, skittrött. Fast då hade jag ju åtminstone sovit riktigt bra hela natten. Det gjorde jag inte inatt, men jag brukar ändå inte bli så här trött. Känner mig döende.

Nåja.

Jag funderar på att åka till Färsta och kolla på lite ridlektioner ikväll faktiskt. Även om jag inte blir direkt piggare av att sitta där så fördrivet jag ju en stund. Dessutom kan det ju få mig lite peppig eftersom jag, och lillasyster, troligtvis ska få rida lektion på onsdagmorgon! Mera yaay! :)

Jag och Valle(Hej, det är jag som har hemsk sits...!)

Jag och Valle
(Hej, det är jag som har hemsk sits…!)

Annars är det inte så mkt att förtälja. Jag sitter och försöker jaga bort katterna från hundmatskålen med hjälp av vattensprut, det går sådär. Lillebror har glatt ätit sin nya mat hela helgen (jag köpte ”akutmat” i slutet på förra veckan eftersom royal-maten inte skulle räcka tills ”lönen” kom, och den maten verkar han gilla, vet dock inte om han tål den, vilket ju var problemet förra gången jag bytte foder) men idag är vi tillbaka och hungerstrejkar igen. Eller nåt. Han får väl äta sen istället, för nu ställer jag bort den så inte katterna äter upp allt. Skitkatter…!

Säg mig vad du tänker om detta

