Vardagen

Nu börjar nervositeten komma

Klockan 13 är det dags. Då ska bilen besiktas.

Jag har en sån där känsla i kroppen som säger att jag kommer få körförbud, vilket INTE skulle uppskattas (det vore väl iofs inte världens undergång heller, men ni fattar). Bromsarna känns väldigt ”klena” jämfört med hur de var innan de bromsoket gick sönder och byttes ut, och jag antar att om bromsarna, som är en rätt viktig del av bilen, inte funkar som de ska, så kommer jag inte få lämna bilprovningen på annat sätt än till fots.

Men nu ska vi inte måla fan på väggen, det KAN ju gå. Dessutom, om jag nu skulle få körförbud så har jag ju fineväns jobb inom gångavstånd, och där finns en bil som jag kan få låna tills dess att ägaren avslutat sitt arbetspass. Så jag överlever. Tror jag!

Hah!

Nejdå, men det får gå som det går. Det finns inte mycket jag kan göra åt det nu ändå.

Wish me luck!

One thought on “Nu börjar nervositeten komma

Säg mig vad du tänker om detta

