Vardagen

Hej Erika, vad händer?

Visst låter det hippt? Stolen from statusuppdateringstjosangrejen på FB. Jag hade ju kunnat döpa inlägget till ”Livet i 110km/h utan bromsar” men då tror jag mamma skulle bli alldeles för nervös… ;P

Skämt åsido, det har varit en relativt händelselös vecka. I tisdags var jag på DBT, och det slutade med att jag åkte till stan och tog en fika med en av gruppdeltagarna efteråt. Klart trevligt, och jag ska eventuellt även få fotografera denne tillsammans med sin familj. Porträttfotografering liksom. Kul! Efter det åkte jag till syrran och låg där och halvsov i en timme medans Emma var på nåt jobbmöte. Åkte sedan hem to nothingness. Kvällen var väl livad kan man säga, det var full rulle i trapphuset, farbror blå var till och med här en sväng. De verkade inte få med sig någon härifrån dock. Men förutom det var det en slapp kväll.

Gårdagen kom. Ridning blev det inte, för kära syster hade planerat fel och var tvungen att jobba. Visst hade jag kunnat rida själv, men poängen var ju att vi skulle rida lektion båda två, och då är det ju roligare om vi rider samma lektion. Så nu får vi helt enkelt vänta några veckor tills hon är ledig. Arbetsträningen gick bra, pysslade lite administrativt och det var ju trevligt. Hade dessutom en diskussion med en av instruktörerna eftersom de saknar timvikarier som kan hålla lektioner, så jag erbjöd mina tjänster om det skulle krisa. Ett förslag som mottogs med öppna armar! Awesome. Så nu ska jag ”skolas in” på den delen också, sedan får vi se vart vi hamnar i slutändan. När jag var hemma senare på eftermiddagen så brakade helvetet lös i trapphuset igen, så polisen var hit igen. Den här gången tog de dock med sig en person, så det är väl bara att hoppas att det blir lugnt igen framöver.

Shawna
Shawna, bild från 2011

Veckans överraskning kom inatt antar jag. Jag gick ut strax efter midnatt för att gå en sista pinkrunda med Lillebror, och väl ute så träffar vi på en granne med en hund. Jag tänkte väl mest bara att jag skulle hålla mig ”ur spår”, men så hörde jag ”Det är ingen fara, hon är snäll! Och bara en valp! Är den snäll, din hund? Får de hälsa?” Jag tänkte väl att det var okej, så de fick hälsa. Trevlig hund, trevlig granne! Hunden var tydligen en plotthund, samma som Shawna som jag varit hundvakt till, och hon var 8 månader gammal. Jakthund förstås, än så länge mest räv och småvilt, men ska väl i framtiden ställas på större djur. Aja, ointressant för er misstänker jag, men vi surrade väl på i 20-30 minuter nånting, väldigt trevligt. Vem hade kunnat ana att man kunde möta trevligt folk på en gångväg mitt i natten mitt i veckan?

Nåja.

Idag har varit en rätt slapp dag. Det känns som att jag inte gjort något, eller gjort ngn nytta alls idag, fast när jag tänker efter så har jag inte direkt dragit benen efter mig heller. Jag har bland annat provat ut träns till två av ridskolans nya hästar, en uppgift som inte var helt simpel med tanke på att den ena hästen gillade att slicka taket… Nej, den gjorde inte det, men den satte upp huvudet så långt upp den kunde iaf, vilket inte behöver vara speciellt högt för att korta jag inte ska nå ordentligt. Tur det finns pall!

Nu är jag mest bara trött och slö. Det blir nog tidig sänggång ikväll misstänker jag. Imorn är det affektiva som vanligt, och sedan på eftermiddagen så tar jag med mig Lillebror och förflyttar oss uppåt-inåt landet över helgen. Ska bli skönt med lugn och ro och slippa diverse trapphusstök någon dag.

Jajo, det var allt från ‘Mitt livs novell’ den här gången. Nu ska jag ägna mig åt lite Hart of Dixie, det känns lagom en torsdagkväll som denna.

Adjöken!

2 thoughts on “Hej Erika, vad händer?

Säg mig vad du tänker om detta

