Åsikter · Media

”Rosanna biter killarna i kuken”

Alltså, herregud vad arg jag blir. Riktigt jävla förbannad, och det händer inte ofta.

Radioprogrammet Christer i P3 är ett av mina absoluta favoritprogram. Idag lyssnade jag inte på programmet men de länkade ganska nyss till ett ljudklipp från dagens program, där en tjej som heter Rosanna ringer in och berättar att hennes sätt att bekämpa patriarkatet och ”arbeta för jämställdheten” är att ragga upp killar på Avenyn i Göteborg, ta hem dem, lura dem till att tro att de ska få en avsugning, och sedan – alltså fatta detta – BITER DEM HÅRT I KUKEN!

Jag tror jag smällde av, det var så sjukt så jag fattar inte.

Hon säger att hon kom att tänka på detta efter att ha hört någon berätta att h*n spanar in bröst. Hon konstaterar att hon är trött på män och vill helst att man ska hugga kuken av dem. Alltså, jag kan fatta att man är less på killar för att många beter sig illa, men man ska väl för fan inte dra alla över en kam?! Bara för att man är kille och går på Avenyn för att festa, så betyder det inte per automatik att han är en skit och förtjänar att bli biten ”jävligt hårt i kuken” – hennes egna ord.

Hon är dessutom skitnöjd över ”att se en sån pumpad snubbe knappt hinna ta på sig kläderna och springa ut och gråta från min lägenhet”.

Vidriga tjej.

Morgan, som är programledare, försöker att argumentera med henne och fråga om det är okej att döma någon utifrån det kriteriet att det är en kille som har en kuk. Om det är en snäll kille då, förtjänar han då att bli biten i kuken? Ja, det tycker hon då tydligen.

Hur fan kan man vara så rå och dra alla över en kam på det viset?

Morgan tycker att hon borde sträva efter kärlek istället, och då visar det sig att hon är gift med en kvinna, och att det hon gör mot männen enbart är polistiskt. VA FAN!?

Sedan blir alltså den här tjejen, Rosanna, arg på Morgan för att hon tycker att han reagerar dömande mot henne för att hon biter killar i kuken. Men är det så jävla konstigt då? Jag tycker inte alls att Morgan dömer henne heller faktiskt, han är en skicklig radiopratare och ställer frågor för att han är intresserad och vill komma vidare i diskussionen. Hon trodde alltså på fullt allvar att han skulle bara sitta där och tycka att ”jo men du är ju helt rätt ute”. Allvarligt? Hon menar även att det är fel av honom att kritisera henne för att bita i kukar men att tycka att det är okej för killar att titta på bröst.

MEN DET ÄR JU FÖR I HELVETE TVÅ SKILDA SAKER!

Bita – Titta.

Fattar man inte skillnaden på de två handlingarna så är man inte riktigt klok.

Åhh, jag blir så arg.

Lyssna på klippet HÄR – ”Rosanna biter killarna i kuken”. Om du har nerver för det.

7 thoughts on “”Rosanna biter killarna i kuken”

  1. Ja örk!
    Fruktansvärt! Det är ju precis lika illa som.. det ÄR sexuellt övergrepp, inte ”lika illa som”.
    Och hon gör det regelbundet.. som vana! Bara för upplevelsen att sexuellt skada och förnedra andra människor! Hon borde anmälas! Männen MÅSTE bli bättre på att anmäla sådant här!

    Det värsta är att vi i genusmaffian kommer snart få ”försvara oss själva” emot argument som ”MEN ER SIDA tycker ju det är OKEJ att bita killar i kuken!”.

    Vi får helt enkelt gå ut i förväg och bevisa att vi faktiskt är för jämställdhet och ropa ut att ,JA hon är en sexförbrytare och männen i fråga ÄR offer för sexuellt övergrepp!
    Bra inlägg!
    Kram

    (PS jag länkar till dig från min blogg, detta inlägg och bloggen i sig)

    1. Ja du har helt rätt, det är sexuella övergrepp, eller misshandel. Det ena är lika illa som det andra – båda är brottsliga handlingar och hon borde ställas till svars. Fattar inte att hon ringer till ett radioprogram och är STOLT över det hon gör! Jag blir vansinnig när jag tänker på det.

      Jag läste många kommentarer både på FB och på Christers egna sida på Sveriges Radios hemsida, och förvånansvärt många var väldigt ”smakfulla” i sina kommentarer och konstaterade att den här tjejen motarbetar feminister och drar deras ”namn” i smutsen. Det var väldigt få, om ens något (jag minns inte) ”jävla feministpack”-kommentarer, vilket jag tyckte var riktigt bra. Men oavsett vilket så ja, det den här Rosanna har sagt och gjort, oavsett hon är ett troll eller for real, kommer att få konsekvenser för de som förespråkar jämlikhet och pysslar med genusdiskussioner.

      Tack för länkningen, och det fina du skrev i din blogg :)

    1. Ja det var riktigt sjukt. Programledaren höll sig relativt neutral och lugn, men försökte givetvis försöka argumentera för att det hon gjorde var fel. Hon accepterade förstås inte det utan kände sig istället ”påhoppad”…

Säg mig vad du tänker om detta

