Vardagen

Fotoinspiration

Ett random inlägg på twitter fick mig riktigt peppad inför sommaren. Jag brukar inte klicka på instagrambilder från twitter i vanliga fall, jag vet inte varför riktigt men det brukar inte bli så bara. Men den här gången fanns texten ”fotograf-ida” med i beskrivningen, och då blev jag nyfiken. Ännu mer nyfiken när jag läste hela texten och det stod: ”Fotograf-Ida går igång på allt som har med militären att göra. Gissa om hon går bananaz på #hemsöfästning”.

Så då fick jag för mig att jag skulle googla Hemsö Fästning, vilket jag gjorde och hittade en hemsida. Och rent spontant kände jag: JAG VILL DIT OCH FOTA!

Nu vet jag iofs inte hur man får fota på sånna där ställen. Men än så länge när jag kollat på hemsidan och läst om guidade turer osv, så har jag inte sett något om fotoförbud. Så till sommaren. Juni-Augusti har de öppet tydligen. Och då jäklar ska jag dit och se mig omkring! Fräänt!

Enda problemet är ju… Jag vill åka dit nuuuuu! Vem orkar vänta till juni!?

Bild från www.hemsofastning.se
Bild från http://www.hemsofastning.se
Bild från www.hemsofastning.se
Bild från http://www.hemsofastning.se
Bild från http://www.hemsofastning.se

 

Säg mig vad du tänker om detta

