Hälsan

Ibland undrar jag vad fan jag håller på med…

Jag kan bli så himla trött på mig själv ibland. Trött på hur jag tänker, hur jag resonerar, hur jag fungerar, hur jag reagerar. Störande som fan. Idag på affektiva så diskuterade vi mitt behändiga och trevliga lilla kontrollbehov som aldrig någonsin skapar problem för mig. Ha, kul mening! Nej skämt åsido, men jo, jag är väl medveten om att jag har ett alldeles sjukt kontrollbehov emellanåt, och nu tog vi alltså upp det till diskussion idag. Under tiden vi pratade så insåg jag fler och fler saker som jag gör, troligtvis just på grund utan kontrollbehovet men som jag aldrig ens reflekterat över att jag gör, eller varför jag gör dem. Totalt idiotiska småsaker som egentligen varken gör till eller från i min vardag eller i mitt liv.

Jag vill släppa sånt där. Jag blir mer och mer tydlig över att den mesta av min ångest orsakas av känslan av att jag inte har kontroll, och jag vill inte behöva känna att jag ska ha koll på allt hela tiden. Det stör mig, och jag är tämligen övertygad om att det dessutom retar gallfeber på min omgivning. Om inte annat kommer det göra det efter det här, för då kommer ni lägga märke till det lite tydligare ;)

Anyway. Jag har fått tips och idéer på hur jag ska börja jobba på detta, så det känns ju bra. Sjukt läskigt och enormt skrämmande, (för jag vill ju ändå ha kontroll, eller min hjärna vill ha det, än så länge) men ändå bra. Nyttigt.

Förutom det så har jag en period när jag känner mig lurad. Blåst. Jag kan inte riktigt förklara det, det är bara en känsla jag har av att jag är helt och hållet nollad. Inte av någon annan alltså, utan av mig själv. Jag lurar mig själv. Och jag gör det bra. Även det är otroligt frustrerande, när jag väl gör nånting bra så är det negativt för mig själv, haha!

Så ja, jag känner återigen för att ställa frågan som i rubriken; Vad fan håller jag på med? Jag tror att det är dags att börja ta reda på det och få ordning på livet…! Sounds like a plan?

DSC_0116

Säg mig vad du tänker om detta

