Konståkning? Hur gick det till?

Igår hamnade jag på konståkningstävling. Och ja, hur fasen gick det till?

Jo, serru, så här var det. Jag var på sjukt dåligt humör igår på förmiddagen. Men, mycket tack vare DBT:n så har jag lärt mig att foto är ett bra sätt för mig att bryta tankesnurran, och eftersom jag via Instagram hade fått reda på att det var fotbollscup på Nordichallen så tänkte jag att dit kan jag ju åka. Jag har aldrig fotat fotboll, så det hade ju kunnat vara intressant. Så, jag åkte dit. Men när jag väl kom dit så dalade humöret igen. Hur f*n ska man kunna fota nå hyfsade bilder i den där mörka hallen? Jag hade väl i mina bästa drömmar trott att det skulle vara bättre belyst på en fotbollscup än när det var hundutställning, men så var det ju inte. Det var mörkt. Jag tog inte ens upp kameran för att försöka fota något, det kändes totalt meningslöst. Bestämde mig för att skita i det och åka hem.

Fast riktigt så blev det ju inte. Jag upptäckte nämligen att det på isplanen ute, bakom Nordic, pågick en bandyturnering för ungdomar! Genast blev Erika mer fotopeppad. Så jag gick ner dit och spenderade en timme i kräksnöandet, men det var kul! Efter ungefär en timme kände jag att jag var nöjd. Jag bestämde mig för att åka hem. Men när jag kom upp till ”slussen” mellan Nordichallen och Gärdehov så såg jag att det var mycket folk även inåt Gärde. Trodde väl kanske att det var någon allmänhetens åkning eller något, och tänkte att fota lite för övnings skull kan ju vara nyttigt, så jag gick dit. Döm om min förvåning när jag upptäckte att det var konståkning på gång! Dessutom rätt duktiga tjejer som tävlade, så jag satt där och kikade, och fotade, i kanske en timme med.

Intressant dag! Roligt att fota nya saker, nya aktiviteter. Bra träning framförallt. Jag var ju kass på att fota inomhus som vanligt, även om det var betydligt mycket ”enklare” att fota i ishallen (lågt tak med lysrör, vit is, ljus men reklamtäckt sarg, och färgglada tävlingsåkare) än att fota inne i Nordichallen (höööögt i tak, mörkt golv, allmänt o-färgglatt). Ute på bandyplanerna var väl det som var ”enklast” att fota, även om det snöade mer än önskvärt.

Så ja, that’s the story of how I got to fota konståkning.

Konståkning-0894

Säg mig vad du tänker om detta

