En färgskrivare hade ju varit bra

Jag funderar på att ta och göra en egen almanacka igen. En sån där vägg-historia. Jag gjorde en för ett par år sedan som jag faktiskt blev väldigt nöjd med, och jag tänkte senast idag att det hade varit bra med en almanacka.

Originalet från 2009

Nu kan man ju tycka att jag inte har så mycket att göra så att jag faktiskt behöver en almanacka, och det kan nog stämma. Men jag kom att tänka på det igår eftersom jag fick hjälp av finevän att klippa klorna på de två små fyrbenta, och insåg att det är hög tid att klippa klorna på den store fyrbente med. Tänkte att det ju inte skulle vara helt fel att ha någonstans att anteckna när det klipps klor på djuren, när jag köper nya matsäckar osv. Ha lite mer och bättre koll helt enkelt. Visst kan man anteckna i mobilen, men jag känner inte att jag får översikt på samma sätt då.

Jag har ju en skrivare som står här, en färgskrivare/kopiator/scanner. Men den har torkat ihop sedan länge, varken svart eller färg funkar så det enda jag använt den till senaste åren är som scanner. Men det var den jag använde när jag skrev ut kalendern ovan, använde då lite mer kartongliknande papper för att få lite styrsel på det hela. Funkade grymt bra och blev faktiskt riktigt snyggt och praktiskt med. Jag var så nöjd så.

Så, om jag ordnar design och ordnar papper och så, så tar jag gärna emot frivilliga som kan tänka sig att skriva ut det åt mig? ;)

3 thoughts on “En färgskrivare hade ju varit bra

  1. Jag har en sproilans ny färgskrivare med massor av färg. :) Har dock upptäckt att trots att det är en fotoskrivare så klarar den inte av foton på fotopapper sådär jätteperfekt när det bli för mycket färg. Det blir liksom lite utsmetat. Kan iof bero på pappret också.. Var det fotopapper du hade tänkt dig isåfall?

    • Nej inte fotopapper riktigt, utan mer… ”kartong”-igt, fast inte som wellpapp alltså. Ungefär som scrapbook-papper, lite mer stabilt än vanligt skrivarpapper men ändå inte stenhårt. Brukar köpa sånt på bokhandeln när jag har gjort julklappsrim till exempel.

Säg mig vad du tänker om detta

