Allmänt

Alla hjärtans dag – The drinking game

Jag satt precis och tänkte. Inte på något speciellt egentligen, men jag satt och kikade på FB samtidigt. Det slog mig hur många av alla dagens inlägg som på något sätt är förknippat till Alla Hjärtans Dag. Det kan vara presenter från ens partner, det kan vara önskningar om att vänner ska ha en trevlig AHD, bilder med hjärtan eller bilder med hjärtliga citat. Ni fattar. Man drunknar i gulligull.

Kanske är jag extra uppmärksam på sånt här eftersom jag liksom många andra är singel och med andra ord inte har något bättre för mig än att sitta och häcka framför datorn, men ändå. Och som ett brev på posten kom den. Idén.

Alla Hjärtans Dag – The drinking game.

Nu är detta alltså inget jag rekommenderar om AHD infaller på en vardag, eftersom det kan anses vara dåligt beteende att dricka på jobbet, men ni fattar. Sjukt enkelt spel annars. Så fort man ser en statusrad som på något sätt associeras till AHD så dricker man. Spelar ingen roll om det är ett glatt, deprimerat eller bittert budskap – är det ett AHD-budskap så ska det drickas!

How smart am I?

Kan med fördel även användas på midsommar, jul, nyår, påsk och halloween, fast då med något modifierade ”spelregler”.

You are welcome!

2 thoughts on “Alla hjärtans dag – The drinking game

Säg mig vad du tänker om detta

