Not to shabby.

Nu ska jag inte vara bitter och tråkig. Om sanningen ska fram så blev den här dagen betydligt mycket bättre än väntat. För jo, jag hade väntat mig en redig skitdag på många olika plan. And I was wrong! Mestadels, iaf :)

Dagen började med att jag vaknade vid 4-tiden. Det tolkade jag som att det här skulle bli en låååång dag. Lite drygt två timmar senare somnade jag om och sov till 8. Hade fått ett mms som innehåll en önskan om en trevlig Alla hjärtans dag och en bild på en inslagen present. Och ja, jag blev nyfiken, men öppnandet får alltså vänta tills vi befinner oss i samma landskap. Hur som helst, det var svårt att inte le efter ett sådant uppvaknande, och redan där började alltså dagen vändas till det bättre. Jag låg och drog mig en stund innan jag klev upp, åt frukost och mornade mig vid datorn en stund. Vid tio-tiden tog jag med mig LB och gick ut på en promenad. Skönt väder ändå, så vi gick en bra stund längre än vi brukar. Ännu ett plus. Bestämde mig dessutom för att, efter promenaden, packa in LB i bilen och åka till Arken för en kloklippning. Hade väl väntat mig ”skrik och panik” som det brukar vara vid kloklippningen (även om han faktiskt har blivit bättre för varje gång) men han förvånade mig genom att stå helt stilla och vara tyst under hela klippningsproceduren! Sååååå stolt över fina Lillebror :))

Lillebror

Så, ja, ytterligare en händelse att lägga på dagens pluskonto med andra ord!

Lite senare åkte jag iväg till Färsta. Det blev en längre dag än vad jag är van vid, för nu har vi nämligen bestämt att jag ska skolas in även på lektioner, för att sedan på sikt eventuellt kunna vara vikarie. YAAAY!! Alltså, jag kan inte ens förklara hur roligt det var att stå i ridhuset under lektion igen, även fast jag mest bara agerade som mänsklig kona/rundningsmärke och fösa-ut-ponnyer-på-spåret-person. Men det kändes bra. Jag har saknat lektionslivet. Dagen gick bra annars också, insläpp och skötsel av hästar och ponnyer, provade ut nya täcken till två hästar och lite annat smått och gott. Så ja, rent generellt, riktigt bra dag! Lyckades dessutom få med mig lite hov-rester (ja jag vet, det låter äckligt) som Lillebror fick när jag kom hem, lycklig hund kan jag lova! Det är nästan så att jag tror att om han får välja mellan grisöra och hovrester så tar han hovresterna. Skulle kunna bli ett intressant test, haha.

Jo, sedan var jag ju bort på Schenker en sväng med och lekte branchmänniska. Andreas hade nämligen glömt sin arbetstelefon i åkeriets traktor, så jag fick lirka upp dörren, leta rätt på telefonen, och sedan leta upp lämpligt ställe att lämna telefonen på tills imorgon. Hahah jag tror det var första gången jag klättrade upp i en lastbil på förarsidan – jag var INTE smidig! Min motorik kommer ju på passagerarsidan, hehe. Men det var ju… intressant! :)

Annars är det inte så mkt att säga. Jag har suttit hemma och varit dödstrött i lite drygt två timmar nu. Ska kika lite på Lyxfällan tänkte jag, sedan gå ut med Lillebror och sedan lär jag nog däcka rätt rejält. Trött, trött, så trött.

Helgen ser jag fram emot, då ska jag besöka dressyrträning ute på Alnö och fota. Ska bli kul!

MEN FÖR TUSAN! 
En grej till!

Lillasyster klarade sin uppkörning idag så nu har hon körkort! Duktig!
Så, GRATTIS LILLASYSTER! ♥

Så kära vänner, se upp på vägarna för nu finns det alltså två vilda Näsberg-are där ute… :)

Syster med barnasinnet kvar

 

Säg mig vad du tänker om detta

