Dagbok

Gårdagen blev en heldag

Det blev en hyggligt lång dag igår, men ändå väldigt bra och trevlig. Dagen inleddes med ett besök på Affektiva på förmiddagen, och nu är det alltså klart att kommande tisdag är sista gången för mig i färdighetsgruppen (DBT-behandlingen). Det ska bli ganska skönt att avsluta om sanningen ska fram, men å andra sidan så har det faktiskt hjälpt mig rätt mycket! Så jag är bra tacksam för att ha fått möjlighet att genomföra den. I samband med detta så kommer även den individuella terapin att minskas, men inte så mycket som jag trodde. Istället för att träffas varje vecka så ska vi träffas varannan vecka, och det känns helt okej. Jag tror att det räcker gott och väl.

Efter mötet där så sammanstrålade jag en snabbis med mamma på sjukhusrestaurangen, jag fick tillbaka Newbody-katalogen (sålt till förmån för Färstas rasade ridtält) och så hade jag även en snabbkurs i mobilhantering, eftersom hennes telefon hade uppdaterat sig och betedde sig lite annorlunda. Men det gick nog bra till slut.

Därefter begav jag mig iväg till Töva och höll Andreas sällskap medan han lagade sin bil. Eller ja, försökte laga är kanske bättre att säga, eftersom det visade sig att efter hela proceduren, som tog ett par timmar, att han hade lagat ”fel” sak. Med andra ord, felet fanns kvar även efter arbetet. Inte en helt nöjd karl då kan jag meddela. Under tiden som han jobbade med bilen så agerade jag springschas vid behov, men jag hade även kameran med mig så jag dokumenterade lite verkstadsliv och grävmaskin. Kul att fota sånt som man inte gör annars, men det är svårt att hitta bra och intressanta vinklar. Oftast blir det bara blaha-blaha-bilder, men det är bra träning ändå. Bilder kommer nog lite senare ikväll.

Vi åkte hem till mig efteråt. Han köpte med sig Biteline-pizza och vi gottade oss med det framför kvälls-tv. Han somnade i soffan nån gång under På Spåret, själv häckade jag en stund vid datorn innan jag gick ut med Lillebror och sedan gick och al mig. Sov dåligt dock, var upp några gånger och varje gång hittade jag herrn ”i soffan” i en ny sov-pose. Sittandes eller liggandes i soffan, liggandes på golvet, liggandes på golvet med benen i soffan, på golvet fast under bordet. Intressanta sätt att sova, helt klart! Han ligger fortfarande kvar och sover till och från. Tröttmössa. Fast det får man vara när man jobbar, sådetså.

Nu ska jag ta och promenera ut med Lillebror iaf, därefter ska mor kontaktas och meddelas att jag är redo för dagen. Idag ska vi nämligen göra sällskap ut på Älva Gård på Alnö, där det är dressyrträning. Jag ska fota! Håll tummarna för ett ljust ridhus så blir jag glad!

Tack å hej så länge!

En kille det slår gnistor om
En kille det slår gnistor om
Säg mig vad du tänker om detta

