Allmänt

Datenight med melodifestival

Sådärja, då har jag varit på datenight ikväll då. Haha, vad avancerat det låter. Nåja, lite kul ska man väl ha? Nej skämt åsido, kvällen har spenderats hos Emma M. På TV:n visades Melodifestivalen, fast ska sanningen fram så minns jag inte särskilt mycket av själva programmet, vi har nog ägnat största delen av kvällen åt att tala om högt och lågt, nonsens och viktigt. Klart trevligt.

Värt att notera var att vi (återigen?) kom fram till att vi ska ta och gå på dans någon gång, alltså ”styrdans”, inte disco-dunka-dunka. Vi kom dock inte fram till vart vi ska gå, eller när vi ska gå; vi vill ju helst gå någon gång då det kan tänkas vara ”publik” i vår ålder, och inte bara äldre människor. Så, jag är rätt säker på att jag frågat förut, men jag kastar ut det igen; Om någon har förslag eller idéer på ”event”, tillställningar, band eller dylikt som kan passa två -84’or  som knappt kan skilja bugg från foxtrot, hojta till! Och ja, vi kommer att ge oss på det utan eventuellt förhandsträning, för kurs är inte aktuellt för tillfället. Vi satsar på hetluften direkt.

Ja, men det var väl ungefär det.

Emma (som jag alltså umgåtts med ikväll), hennes dotter Hilda, och närmast kameran är Evelin! Bild från midsommar 2012.

Nu ska jag fixa veckans Fototriss-inlägg, sedan blir det sänggående. Misstänker att jag kommer somna rätt så omedelbart faktiskt.

Så, godnatt så länge!

2 thoughts on “Datenight med melodifestival

  1. Jag tycker ni ska gå på logdans, men det blir ju inte förrän till sommaren. Har dålig koll på danser i Sundsvallsområdet, tyvärr. Men fråga mig om du snubblar över något så kan jag berätta vilken sorts dans det är. ;)

Säg mig vad du tänker om detta

