Ridhusfotografering

Igår blev det ännu ett besök i ridhuset på Älva Gård, fast denna gång för hoppträning. Min gamla klubbkompis Ida skulle träna och hade frågat om jag kunde tänka mig att komma och fota, så det gjorde jag ju givetvis.

Jag konstaterar följande:

  • Tajmingmässigt är det lättare att fota hoppning än dressyr
  • Ljusmässigt är det INTE lättare att fota hoppning än dressyr, eftersom hoppningen går fortare.
  • Det är lättare att fota en solig förmiddag än en mulen eftermiddag.
  • Ridhus är eländiga att fota i.

Jag nöjer mig med det. Jo, det blev bilder, men jag tänker inte påstå att de blev bra. Knappt ens hyfsade. Herregud vad jag vill ha en ny kamera och ett nytt objektiv (eller okej, gärna flera olika nya objektiv, men det är ju en annan historia).

Smakprov nedan.

Ida och Hilda-0028 Ida och Hilda-0043 Ida och Hilda-0047

Elände, I tell you!

Men Ida och Hilda var fin-fina :)

Säg mig vad du tänker om detta

