Jag ska rekommendera en film

Idag har jag tittat på en film. Det var en ren impulsgrej, jag såg nån bild på Facebook och några hade kommenterat att det var en fantastiskt bra film och så vidare. Jag brukar väl oftast inte lita på random kommentarer från folk jag inte känner, men den här gången kände jag väl lite ”Ja, why not?”, så jag bestämde mig för att se den. Filmen.

The blind side”.

the-blind-side-the-blind-side-9351730-1280-1024

Alltså, VILKEN SJUKT BRA FILM! Jag blev helt såld. Alltså, verkligen sjukt bra film.

Den är baserad på en sann historia, om hur en hemlös grabb, Michael Oher, tar sig från ”gatan” till toppen av NFL. Alltså vilken makalöst bra film. Det var väl ungefär två timmar sedan jag såg klart den, och jag känner redan att det är en film jag vill se igen. Och igen. Mycket av det är nog tack vare Sandra Bullock som är hysteriskt bra i rollen som Leigh Anne Tuohy, kvinnan som ”tar sig an” Oher och hjälper honom framåt.

Jag tror inte att man behöver vara sportintresserad för att gilla den här filmen, och tydligen så är det så att killar uppskattar den minst lika mkt som tjejer även fast den kategoriseras som drama (och sport då, förstås). I shit you now, vilken grym film det här är. Jag föll pladask.

Se den!

4 thoughts on “Jag ska rekommendera en film

Säg mig vad du tänker om detta

