I helgen var det dop

Igår var det dop. Det var Joanna och Manges söta dotter Alva som skulle döpas, och jag och syrran hade fått äran att framföra två låtar. Den ena var ”Välkommen hem”, (originalet av Sonja Aldén), och den andra var en liten trudelutt som vi själva komponerat. Syrran skrev musiken och jag texten. Jag tycker den blev bra!

Så, jag tänkte dela med mig av inspelningarna här.

Generellt sett så tycker jag att det gick bra. Välkommen hem tog vi oss igenom utan större problem, och det var ändå den vi hade haft mest problem med under repetitionerna. Den egna låten hade vi tagit oss igenom helt och hållet friktionsfritt när vi repat, så därför var det väl rätt väntat att det var där vi skulle möta dagens utmaning…! Men jag säger så här; Det är vi som skrivit låten. Det ska vara så!

Så, vad tycks?

Nu ska jag hoppa i säng. Morgondagen ska ägnas åt Städtjänst Ab i grannstaden, och därefter ska jag träffa Fanny och repa lite inför Maddes bröllop om en månad. Det ska bli spännande, tidigare har jag ju bara framträtt med syrran på sådana här tillställningar, så det ska bli kul att göra något nytt :)

Säg mig vad du tänker om detta

