Lite kort om häst och hockey

Häst:
Imorgon blir det ridning igen. Ska bli riktigt roligt, imorgon ska jag rida sto. Wera och jag ska inleda samarbete. And also, jag är inte den enda Näsberg som ska rida imorgon, fina lillasyster ska nämligen också upp på hästryggen. Hon ska rida Diamond, jag tror det kommer bli kalasbra. Åtminstone hoppas jag det, eftersom det var jag som valde häst åt henne! :P Och även; mamma ska sitta på läktaren, så med.lite tur kanske det blir ngt dokumenterat. Den som lever får se.

Hockey:
Det blev ungefär som väntat. Modo spelar slutspel och Timrå spelar kvalserie. Timråfans på FB har under kvällen konstaterat att ”lillebror” Modo ska spela slutspel, och jag får sätta mig på fingrarna för att inte skriva nåt bitskt om att de inte ska komma och låtsas vara storebror. Det är trots allt inte vi som spelat kvalserien två år i rad, (peppar peppar), ”Hur många sm-guld har ni då?!” Osv. Men jag är ”the bigger person”. Säga vad man vill om Timrå och deras fans, men jag vill inte att de ska åka ner i Allsvenskan. Så ja. Se till att hänga kvar nu Timrå. Och Modo? Det är inte alls en omöjlighet att de kan ta Färjestad. Så nu jäklar. Full fart framåt.

Nu ska jag sova så jag orkar rida imorn.
Hej hopp!

Säg mig vad du tänker om detta

