Bloggutmaningar och nöjen

Fototriss del 210: Blått

Innan vi börjar med trissen, så vill jag tacka för den positiva responsen som jag fick på inlägget ”Att vara tjock är inte detsamma som att vara korkad”. Jag må ha gjort en höna av en fjäder, men jag uppskattar ändå, verkligen, era ord och era kommentarer. Jag ska ta tummen ur och svara på dem alldeles strax.

Men först ska vi trissa!

Fototriss är tillbaka! Yaaay!
Veckans tema är Blått, och det valde jag att tolka på följande sätt.

Blått Blått Blått

Detta kan vara min tråkigaste triss ever, men det bjuder jag på. Den är ju blå åtminstone! (Ni hittar väl det blåa i bilderna? Den nedersta kanske är i mörkaste laget, men den ÄR blå. Jag lovar).

Anyway. Som vanligt hittar ni andras trissbidrag via bannern nedan. Enjoy!

Fototriss banner

 

40 thoughts on “Fototriss del 210: Blått

  1. Du fick ju till en blå triss och sista bilden tycker jag blev riktigt bra. Funderade lite på mittenbilden, mörker, lampan lyser över skylten och lite snöslask på tvären, den har utvecklingspotencial helt klart.

    1. Jo den blev blå till slut :) Tanken om den andra bilden i mörker slog mig också, var dock lite för bekväm för att orka åka tillbaka till stan senare på kvällen, så den fick bli en dagsbild. Men den finns ju kvar till fler tillfällen annars som tur är :)
      Tack så mkt iaf!

  2. Fota skyltar, det skulle jag aaaaldrig komma på tanken att göra ;) Eeeeh, svårt att mostå när det är blå skyltar preciiiis överallt. När jag bläddrade igenom veckans bidrag fångades jag direkt av din första bild. Pinnen gör skylten fin och jag gillar bakgrunden där grenarna och huset liksom smälter ihop färgmässigt.

  3. Bra triss, gillar att det är sammanhängande. Men har ni ingen snö kvar? Här var jag bor är de flesta skyltar insnöade fortfarande, man blir ju avis.. :)

    1. Vi har MASSVIS med snö kvar, men det har varit lite blia nu på slutet så det mesta som legat på skyltar o så är borta. På backen däremot är det ett rent överflöd av snö ;(

Säg mig vad du tänker om detta

