Bloggutmaningar och nöjen

Fototriss del 211: Byggnader och arkitektur

Den här veckan väljer jag att rota i ”gamla” gömmor. Då kommer trissen, som handlar om byggnader och arkitektur, se ut så här!

Merlo Slott, Timrå
Merlo Slott, Timrå
Storgatan, Sundsvall.Eftersom även detaljbilder var "tillåtna", så valde jag att ta med denna bild. Om man lyfter blicken när man vandrar omkring i Sundsvall, så finns det OTROLIGT många vackra detaljer. Denna klocka är en av dem.
Storgatan, Sundsvall.
Eftersom även detaljbilder var ”tillåtna”, så valde jag att ta med denna bild. Om man lyfter blicken när man vandrar omkring i Sundsvall, så finns det OTROLIGT många vackra detaljer. Denna klocka är en av dem.
Thailändska Paviljongen, Ragunda
Thailändska Paviljongen, Ragunda

Så här i efterhand slår det mig vilka väldigt olika färgtoner det är i de här tre bilderna. Nåja, det får funka ändå. Det kanske till och med ger en liten extra effekt, vad vet jag?

Fler bidrag på veckans tema hittar du genom att klicka på bannern nedan.

Fototriss banner

40 thoughts on “Fototriss del 211: Byggnader och arkitektur

  1. Sundsvalls innerstad bjuder på mycket fin arkitektur. För några år sedan gick jag en takvandring och fick se staden från en annan spännande vinkel. Merlo är en fin byggnad. Jag brukar besöka den då och då.

  2. Älskar din triss!Första bilden är så vacker. Klockan likaså och paviljongen den är såå söt! Gillar Sundsvall gör jag också.

  3. Tänk att lilla Ragunda har en thailändsk paviljong. Mitt ute i ingenstans.
    Jag har faktiskt varit dit.
    Merlo slott får jag besöka en annan gång.

    1. Ja eller hur, det är lite häfigt :) Vackert är det där!
      Jaså okej. Jo slottet lär stå kvar ett tag, så du får besöka det när tillfälle ges :)

Säg mig vad du tänker om detta

