Hälsan

Det här kommer nog bli jobbigt.

Jo, men nu har då alltså träningsmakapären kommit hit. Orbitrek Platinum, verkar den heta, vad den ska kallas återstå att se. Makapären funkar ju fint om inte annat. Det är ju ändå inte ”huvudfokuseringspunkten”, iofs.

Har snurrat lite på den nu under försnacket till hockeyn. Konstaterar följande:

  • Jag blir yr i huvudet av den! Det är som att bli full.
    – Yrsel är sällan kul
    + Billig fylla om man är intresserad av sådant.
  • Jag har INGA benmuskler. Det gick väldigt fort tills jag kom till kramp-läge, jag hann knappt ens få upp varesig puls eller flås. Tjurade på en stund till ändå, krampen till trots (vem vill ge sig direkt liksom?) men det var svajiga ben som klev av sedan. Det tillsammans med yrseln kändes väl sådär lyckat. Men men. Ett steg i taget. Rom byggdes inte på en dag. Osv, osv.
  • Det här kommer bli JOBBIGT.

Uhm… Ja, det var väl ungefär bara det jag konstaterade. Ingen raketforskningsresultat med andra ord. Ungefär vad jag hade räknat med, förutom det faktum att krampen kom före pulsen. Det var otippat.

Nu ska jag ägna de nästkommande  timmarna åt att se Modos troligtvis sista match för säsongen. 2 mål i baken efter knappa tre minuter, hur positivt känns det liksom? I en match där det verkligen är vinna eller försvinna, för förlust betyder ju nämligen att säsongen är slut. Så nej, det blev inte så många matcher sedda i år. Några matcher hos M&K, två (eller tre?) matcher med J uppe i Övik, och några matcher på Biteline, också med J. Och så ikväll då, hemma i min egen lilla lya.

Nåja. ”Sluta jiddra, börja trolla!”. Så ja, nu ska jag kolla på hockey.

Hej hej!

3 thoughts on “Det här kommer nog bli jobbigt.

  1. Kör så mycket du orkar bara :) Gött att ingen ser när man står och flåsar och har kramp i benen :P

  2. All träning är bra träning även om man bara kör en 10-15 min per dag . Så kör på så blir det lättare allteftersom :-) Kanonbra initiativ för övrigt ….man kanske själv borde göra ngt åt fysiken :-) Kan du så borde jag också kunna komma igång .

Säg mig vad du tänker om detta

