Skulle ni säga stopp?

Jag satt och läste lite bloggar igårkväll, och hittade ett inlägg från Ponnysanning där de berättade om hur en kille (jag tror att han varit med i Ponnyakuten tidigare) lagt ut en bild på Instagram och på den bilden kunde man alltså se att han sökte in till Idol. Bland kommentarerna hos Ponnysanning fanns åtminstone en som konstaterade att han ju sjunger falskt. Det är något jag inte kan uttala mig om, jag har aldrig hört honom sjunga. Men jag kom att tänka på samma sak som jag tänker varje gång Idol börjar om igen. De här människorna som verkligen inte kan sjunga – har de inga vänner som försöker stoppa dem?

Och sedan tänkte jag vidare. Eller rättare sagt, jag började leka med tanken. Tänk om jag skulle söka? De har ju faktiskt en uttagning i Sundsvall i år. Tänk om jag på allvar skulle anmäla mig och gå dit på audition. Skulle ni försöka övertala mig att inte göra det? Jag menar, jag är hygglig på att sjunga, men inte mycket mer än så.  Man kan säga att jag känner till mina begränsningar.

Så, skulle ni stoppa mig från att skämma ut mig?

.

Jo en annan sak. Om ni inte redan sett det på FB så är det här senaste bilden på mig. Jag tog den igår när jag var ute i Svartvik och försökte fota siluettbilder till Fototrissen. Helt okej för att vara självporträtt.

Erika

(Nej, det är inte smuts på kinden. Bara en underlig skugga)

 

2 thoughts on “Skulle ni säga stopp?

  1. Idol är förnedrings-TV. Folk verkar gilla att se andra göra bort sig, därför är program som Idol och Bonde söker fru så populära. Dessutom tror jag säkert att många av dem som ställer upp faktiskt drömmer om en karriär, trots att de inte kan sjunga. Själv har jag nästan aldrig sett de nämnda serierna. Jag tycker de är alldeles för pinsamma.

    • Jo jag håller med dig, och det är väl därför jag är nyfiken på om mina vänner skulle försöka övertyga mig om att inte söka om jag nu funderade seriöst på det.
      Tycker annars inte det är något fel i att ha drömmar, men det är en tuff reality-check att få drömmarna krossade via en tv-show…!
      Jag har knappt sett dem heller, brukar kolla på några avsnitt i början men jag tröttnar alltid rätt omgående. Intresserar mig inte speciellt mycket.

Säg mig vad du tänker om detta

