Dagbok

Jag tänker, men jag skriver inte

Jag har inte min systers förmåga att skriva om det jag tänker på fast få det att låta som något helt annat. Det är synd. Det kliar lite i fingrarna faktiskt.

Så jag skriver om något annat istället, nämligen om dagen som gått!

Jag har hållit lektion idag! Åh så roligt jag har haft. Första lektionen, privatlektionen, började lite knackigt. Jag hade inte riktigt fantasi till hur jag skulle aktivera en elev i nästan en timme, utan att det skulle kännas tråkigt för henne (eller mig). Men efter en stund släppte det, vi tränade på övergångar och det gick riktigt bra där på slutet! Jag tycker det verkade som att hon var nöjd, och jag var helt klart nöjd med både ryttare och ponny.

En stund senare var det teorilektion. Vi ryktade, visiterade och knoppade. Nu ska det ju erkännas att jag rent generellt är mest haj på det fuskiga vik-knopparna, men jag visade lite olika varianter åtminstone. Dessutom är de rätt gröna på knoppning så jag tror det kommer behövas mer träning och fler demonstrationer oavsett vilken variant de kommer välja. (Ungefär som jag och ‘ett-gummibands-knoppningen’, jag kan den inte alls!). Men jag tycker ändå att det gick helt okej! Sista lektionen var en ”Lilla RS Dressyr”-grupp. En riktigt rolig grupp tycker jag, duktiga tjejer som var med där. Det blev lite Plan B på den lektionen eftersom det låg bommar framme som jag inte ville flytta på (de låg ju där av en anledning liksom) så jag körde övergångar även med den gruppen och det gick riktigt bra! Tjejerna fick jobba på ganska bra och även om det blev svettigt för dem så verkade de vara nöjda. Jag hoppas det, åtminstone.

Tror jag kommer kunna sova gott inatt, brukar bli så efter dagar då jag har gått och varit allmänt smånervös. För det hymlar jag inte med – klart jag var nervös inför dagen. Det är trots allt många år sedan som jag regelbundet höll lektion, dessutom är alla grupper, elever, och ridskolor för den delen, olika. Men jag är helt klart nöjd med dagen.

Efter att jag avslutat dagen på Färsta så åkte jag iväg och handlade. Mötte upp finevän och vi åt gemensam middag på Max. Gott skit! Sedan att det tog ungefär en halvtimme eller något, mer för mig att äta upp min mat än vad det gjorde för honom, det är en historia som vi inte ska gå in på. Men vi kan säga så här; det tar väldigt mkt längre tid att äta och dricka när man försöka hålla sig för skratt!

Nu ska jag ta och kika på Hockeykväll. Timrå har väl i princip åkt ur Elitserien ikväll efter sin 3-8-förlust mot Leksand. Det är ju sktitråkigt förstås, för Timrå och dess supportrar. Men grattis i Örebro och Leksand då som kommer spela i Elitserien till hösten, om inte ett mirakel sker. Det miraklet skulle isf vara att Timrå vinner sina tre kvarvarande matcher, plus att Leksand förlorar alla sina tre kvarvarande matcher, samt att Timrå tar in målskillnaden som i dagsläget är typ 24 mål eller ngt sådant. Ett mirakel krävs det, sa Bill. Mirakel var ordet, sa Bull.

Godnatt.
(om en stund)

Säg mig vad du tänker om detta

