Dagbok

Jag måste ha tagit fel byxor idag!

Det gick ju bra så länge jag var ute med Lillebror tidigare idag. Och så länge jag höll mig inomhus rent generellt. Men sedan åkte jag iväg till birsta. Hämtade ut ett paket på ICA Maxi och handlade lite, och jag tror det var här någonstans som de ”felande” byxorna tog befälet. Det visade sig nämligen att jag hade råkat få på mig spenderbyxorna idag!

Jag menar, först paketet, men det hade jag ju beställt för ett tag sedan så det var ju väntat. Och shoppingen blev inte heller sååå farligt onödigt (även om det känns helt skevt att köpa ”lördagsgodis” och ”måltidsersättnings-smoothie” samtidigt). Ingen större skada skedd dock. Jag åkte vidare till Djurkompaniet och Lillebror fick ett nytt halsband (behövligt, det gamla höll på att falla i bitar), och så råkade det slinka med tre grisöron. Påskägg, ni vet. Jag vet inte om något blev fel i matematiken där, men det blev billigare än jag hade trott. Halsbandet skulle kosta 119 och grisöronen typ 11,90 per öra, men jag betalade ungefär 130, eller nåt i närheten. Aja, någonstans blev det fel, gjort är gjort.

Sedan kom nästa infall. Jag åkte till Nacksta och tvättade bilen! Även det ruggigt välbehövligt, jag har inte kunnat se ut genom bakrutan på vad som känns som flera månader. Dessutom höll den sig hyfsat ren hela vägen hem med, det var som tur var tillräckligt torrt längs vägarna.

Så nu är jag nöjd med dagen, även om den blev liiiite dyrare än vad jag hade tänkt. Men va fan, om ”att ha på sig spenderbyxorna” innebär att man ”impuls-slösat bort” ungefär 250 kronor så är det väl ändå rätt okej? Jag tänker tycka det iaf.

Nu ska resten av dagen ägnas åt hockey. Först nu strax så är det kvalseriehockey på TV10. Det gör mig inget att det redan i princip är avgjort, jag tänker titta ändå. Passa på medan chansen finns liksom, snart är det ju bara tråkfotboll så långt ögat kan nå… Och efter KS-hockeyn så är det NHL-hockey på samma kanal. Tack TV10 för att ni tillgodoser mitt hockeybehov! 

Säg mig vad du tänker om detta

