Bloggutmaningar och nöjen

Fototriss del 213: Min påsk

Jag är ingen påskfirare. För min del är det här en helg som alla andra, speciellt med tanke på att jag även annars är ”ledig” måndag och fredag. Jag påskpyntar inte (jag har några ”ägg” som jag kan pilla ner i en ljuslykta, men det är allt, och inte heller det har jag gjort). Det blir liksom ingen skillnad förutom att affärerna har lite andra öppettider.

Jag bävade för att trisstemat den här veckan skulle bli just påsk-relaterat, men eftersom det handlar om MIN påsk så får ni ta del av några bilder jag tog på självaste Långfredagen, då jag fick den stora äran att fota mina vänner Robin och Maddes fina familj till det kommande ”Nyfödda”-tidningsbidraget.

Tilda och Agnez
Tilda och Agnez – Älskar ljuset i den här bilden, det blev så härligt ”lagom” på något vis. Plus att båda tjejerna är bedårande söta :)
Tilda målar när fotograferingen är avslutad
Tilda målar när fotograferingen är avslutad
Syskonskaran :)Synd att Nilas arm kom framför Agnez, hade kunnat bli en fin bild annars!
Syskonskaran :)
Synd att Nilas arm kom framför Agnez, hade kunnat bli en fin bild annars!

Så, trots att inget påskgodis inhandlats så det blev det nog sött ändå så här i påsktider ;)
Resten av bilderna från den här fotograferingen finns på min Dayviews-sida, om det är någon som är sugen att se mer.

Och vill ni se fler påskiga trissbilder så klickar ni som vanligt på bannern nedan.

Fototriss banner

42 thoughts on “Fototriss del 213: Min påsk

    1. Jag gillar egentligen också att pynta, eller ja, ibland iaf, men i år blev det inget av. Har inte hittat ork eller motivation, men jag är lika glad för det :)
      Tack så mycket! :)

  1. Det blev väl en väldigt bra beskrivning på just ”min påsk” riktigt fina bilder blev det ju också!
    Så jag önskar dig en riktigt Glad Påsk helt utifrån dina villkor!

  2. Alla kan inte gilla påsk och ibland kommer teman man inte gillar fast det är lite av utmaningen och här är det ju som du säger, en tolkning av DIN påsk! Kan inte bli fel liksom! :O)

    Ha en god fortsättning på påsken!

    1. Jo så är det ju absolut, och det är ju det som en det roliga med trissen också, att man får försöka hitta sin egen vinkel på det tema som ges :)
      Detsamma till dig!

  3. Det spelar väl ingen roll hur vi firar Påsk. det är min eller vår ensak hur vi vill ha det bara man är överens i familjen eller de man är tillsammans med.
    Så små godingar du har en ren lycka att få leva med så små söta barn.
    ha en gått slut på helgen
    Kram Meta

    1. Så är det absolut.
      Ja visst är de söta, de är dock inte mina. Det är mina vänners barn som jag hade i uppdrag att fota till deras ”Nyfödda”-annons som ska ut snart.

  4. Kul att du utmanade temat! Färska bilder dessutom :) Helsöta bilder, tycker inte armen gör något. Barn är livliga och bilderna lever :)

  5. Jag pyntar mindre och mindre för varje år. I julas var vi i Thailand och nu har jag inte tagit fram något alls. Jobba halvt ihjäl sig för några dagar! NEJ! Därför tycker jag att dina bilder är så fina. En toppentriss enligt mig! :)

    1. Nej det är samma sak för mig, det blir mindre och mindre. Det lilla jag ändå lyckas pynta håller sig istället framme alldeles för länge ;)
      Tack så mycket, roligt att höra :)

    1. Ja jag håller med dig, respekterar givetvis hur var och en väljer att fira! Oavsett det är kommersiellt, religiöst eller inte alls!
      Tack så mkt :)

  6. Kan vara knepigt att fota barn, vid sista bilden ser det ut att vara något spännande till höger precis utanför bild, som betraktare blir man nästan lite nyfiken, är det lilltjejens hand han sträcker sig efter? I så fall så tycker jag armen tillför något och inte alls är ivägen om man får se lite till åt höger, men nu gissar jag bara vad som sker utanför bild.

    Ser ut som en trevlig påsk!

    1. Ja det var inte helt lätt ska jag erkänna!
      Ja det är lilltjejens hand han var ute efter. Tyvärr fick jag inte med något mer på sidan av bilden, så den blev lite avkapad =/ Men förhoppningsvis lärde jag mig ngt till nästa gång :)
      Ja den var helt ok :)

Säg mig vad du tänker om detta

