Ingen lycka den här gången heller

I slutet av veckan så såg jag hur en av mina grannar höll på att bära omkring möbler. Då finns ju ungefär två alternativ; total förnyelse av möblemanget, eller flytt. Jag hoppades på flytt. Någon dag där efter stod en bil med släpvagn utanför dörren, och några till synes okända människor bar in möbler i samma lägenhet som möbler tidigare burits ut från.

Yeees, tänkte jag! Ny granne! GÖTT!

Fast nej. Sån tur hade jag ju förstås inte.

Det där med att byta grannar påminner lite som att spela på sport. 1 X 2-system liksom.
1 – Vinst! Bättre grannar än de förra
X – Oavgjort. I princip dött lopp mellan de nya och de gamla med andra ord.
2 – Förlust. Sämre grannar än vad man hade tidigare.

Jag är hittills böjd att säga att min nya granne antingen är ett X eller en 2:a. Definitivt ingen etta. Det enda jag kan säga med säkerhet är att h*n tycker om att spela musik, att musiken framförs genom en anläggning med fungerande bas, samt att denna människa inte kan klockan. Den BÖRJAR nämligen med sitt spelande tidigast 22:30.

Men jag ska inte måla fan på väggen än. Det har ju trots allt varit helg, och storhelg dessutom, så det kanske har varit three days of music. Four, om detsamma sker ikväll (vilket jag starkt misstänker eftersom anläggningen verkar testas just nu).

Lillebror - En hund som hörs. Ibland.

Lillebror – En hund som hörs. Ibland.

Samtidigt ska jag väl säga så här; Jag är ju en kvällsmänniska. Så rent sov-mässigt störs jag inte av musik och ljud på kvällarna. Grannarna som flyttade hade ju en bebis som skrek varenda morgon. Verkligen skreeeeeeeek. Nog för att det är lyhört här, men det hördes tydligt. Dessutom hade de ju en hund som skällde ihärdigt med jämna mellanrum. Så vi får väl se. Den nya grannen har alltså en chans att bli både 1 X eller 2, om man ger den lite tid. Och det kan jag väl erbjuda.

Undrar förresten hur mina grannar upplever att ha mig som granne? Hon med hunden som låter som att den är döende varje gång den ska gå ut, kanske. Eller, hon som har katter som leker world destroyers om nätterna. Eller hon som väsnas så mycket ibland.. när hon kollar på tv.

Säg mig vad du tänker om detta

