Fototriss del 214: Gissa temat

Så här står det på Fototriss-sidan om veckans tema:

VECKANS TEMA
… är GISSA TEMAT. Vad innebär då det? Jo, ni ska alltså själva välja det tema som ni vill lägga upp en triss på och sen är det meningen att besökarna ska försöka hitta den röda tråden i era tre bilder och gissa temat.

Fint dukat

Skor

Namnlapp

Sådärja. Tre bilder från olika tillfällen men på samma slags tillställning. Som är ….?
Enkelt kanske :) Men det bjuder jag på! Svaret, om någon vill veta på en gång, står längst ner i inlägget. I vit text, så ni får markera texten för att se den.

Till er som vill se och gissa på fler teman; klicka på bannern nedan!

Fototriss banner

Och svaret på trissen är förstås Bröllop! ♥
Bild ett är från Madde och Mattias bröllop.
Den andra är från Emma och Lars bröllop
Den sista bilden är från Karin och Peters bröllop

27 thoughts on “Fototriss del 214: Gissa temat

  1. Gissade spontant på Bröllop och det verkar ju vara rätt!
    Mycket varma och fina bilder.

    Stort tack för titt-in hos mig:-)

  2. Även jag gissade som övriga redan gjort ;-) Verkligen vackra bilder du visar som för de inblandade ger minnen för livet. Ha en skön vecka önskar jag dig från Malta :-)

  3. Spännande öppningsbild, här började man fundera på lite olika saker… fest, kalas… men den vita rosen!!! När sedan klänningen dök upp trodde jag mig veta svaret och i sista vart det klockrent :) Finurligt visad triss och vackert med detaljernas fokus! Du har väl skickat in till tävlingen i ST om bröllopsbilder? Mitt fiske: Nej jag blötte inte ens reven, bara arrangerat för triss, vid 7 tiden kom temat upp och jag fick min 1:a idé direkt innan jag klivit ur sängen. Så jag tog mina hundar som vanligt på morgontur och knallade iväg. Pimpla ligger nära till hands i denna årstid för mig, bor ju vid havet. Jag hade hoppats på en låg sol som gick in, som en soluppgång typ, med det var mulet :( Plåtade fleralet andra saker också under dagen men solen dök aldrig upp där heller, och jag satsar på så effektfulla bilder som möjligt ;) Och isen som gnistrar i solstrålar såg jag framför mig :)

    • Vad kul att du gillar uppbyggnaden och bilderna :) Nej jag har inte skickat in något, jag har hart talas om den, men har väl inte riktigt känt att jag var bilder värda att tävla med :) Kanske ska omvärdera den funderingen.. :)
      Ahh okej, jag förstår! Vad kreativt av dig :)

Säg mig vad du tänker om detta

