Fototriss och statistiken

Det är väl aldrig så att det märks i statistiken vilka dagar som är Fototriss-dagar?

Statistik

Jag gillar Fototriss. Det är roligt att få en ny utmaning varje vecka, det är roligt att fota, och den responsen man får är helt underbar. Visserligen är det kanske en ryggdunkarklubb, en förening för inbördes beundran, men det spelar ingen roll. Det är väldigt roligt att få höra vad andra tycker om ens bilder. Och få beröm! :P

En annan sak som slagit mig är även att såvitt kan kan minnas så  har det kanske hänt max en eller två gånger att jag fått kommentarer på Fototrissinläggen av folk som jag faktiskt känner. Eller som brukar läsa min blogg. Generellt sett är det bara andra trissare som kommenterar. Även sällan som man får respons på andra bilder jag lägger ut. Lite tråkigt är det ju, jag vet inte om det är för att ni tycker att bilderna är ointressanta eller inte värda att kommentera, om ni inte är intresserade av ifall jag visar ngt eller inte, eller om ni bara inte orkar kommentera.

Men, oavsett vad det beror på så lär jag fortsätta, för JAG tycker iaf att det är roligt att visa och ha kvar :)

Och tanken med det här inlägget var ju egentligen inte att gnälla, det var mest bara att konstatera att statistiken visar rätt tydligt när det är Fototriss. Även kommentarsstatistiken, men finns det inga diagram för :)

6 thoughts on “Fototriss och statistiken

  1. Visst är det så att besöksstatistiken ökar när man lämnat bidrag till Fototriss. Jag gillar också Fototriss. Det bästa med Fototriss tycker jag är mångfalden. Där finns allt från glada amatörer till proffs men som alla har fotoglädjen gemensamt.

    • Ja verkligen! Jag har fått massor med idéer och fina bloggar att följa tack vare fototriss, så jag är glad att det finns :)

  2. Helt klart får man idéer, och sådant lär man sig också av. Jag håller med Anders också. Sållar man och tar fram glädjen att fota så blir det bra. Fototriss får man inte så mycket negativt tilltalad som kanske är lite synd, jo jag har fått på att jag hade en suddig räv på mycket långt avstånd, men dyker det upp en sådan har man inte tid att byta vare sig objektiv eller kolla inställningar utan bara skjut av. Men man får acceptera det som det är. Allt är ju fritt att välja andra sidor typ. Jag gillar fototriss och speciellt om nya fotografer dyker upp vara stöd också. Jag är inte proffs utan en glad amatör :) Men jag har mycket kul bakom kameran… och kommer aldrig att bli fullärd! Vore kul om du följde med ut på Åstön någon helg framöver… Knoppe13 och jag har diskuterat det länge nu med… http://www.tangerfors.se fick negativt från just ikväll på telefon (tidsbrist) bra många helger framöver. Kompisar var ute där i helgen och islossningen kommer snart.

    • Ja så är det absolut.
      Nej det är ju mest positivt och beröm i fototriss, och inte så mycket kritik (konstruktiv är ju den man lär sig av, och den skulle ju kunna vara nyttig att få med!) Nej, ser man en räv, eller ngt annat vilt djur, då tar man det som ligger närmast till hand förstås :)
      Jag är verkligen inte heller proffs, huvudsaken är väl att man har roligt :)
      Ja det skulle ju kunna vara trevligt. Går det att gå dit relativt ohindrat nu eller är det fortfarande lång väg att gå i djup snö?

  3. Nej det är så upptrampat nu därute, många, många rör sig där. Jag var rätt tidig förra gången när snön kommit kanske du kommer ihåg. Jag pratade med en som gått med snöskor men det vara bara för att kunna gå hur som helst förra helgen. Stora vägarna/stigarna är upptrampade. Och snön tinar fort nu.

    • Okej då borde nog även jag klara av att ta mig fram där då :) Då vore det ju trevligt :) En fördel om jag kan ha jycken med mig också, men annars får jag försöka se om jag kan låna bort honom då.

Säg mig vad du tänker om detta

