Bloggutmaningar och nöjen

Fototriss del 215: Skyltar

Jag hade egentligen inte tänkt lägga ut någon fototriss den här veckan, eftersom jag gjorde en ”skylt-triss” när det var blått tema för bara några veckor sedan.

Men sedan kom jag på att jag ju hade några skyltbilder i gömmorna som jag kunde damma av.

DSC_0026
DSC_0030
DSC_0137

Bild ett och två kommer från Umedalens Konstpark, som jag besökte i somras med en vän. Den tredje bilden sitter vid bryggan ute vid Spikarna på Alnö. Tanken att ta med mig en sten från ön hade aldrig slagit mig om det inte hade stått på skylten att det var förbjudet. Åhhh så det kliade i mina fingrar att ta med en, oavsett hur liten! Men nej, det gjorde jag inte. Jag kan dock lova att tanken var otroligt frestande.

Sedan får ni även en liten bonusbild. Det är visserligen inte en skylt, men inte långt ifrån. Det här var ett infall jag fick i somras, och det fick bli någon slags ”pick me up”-bild till mig själv. Tycker fortfarande om den även om den blev lite väl mörk.

DSC_0062

Fler trissbilder på temat Skyltar hittar du om du klickar på bannern nedan.

Fototriss banner

 

6 thoughts on “Fototriss del 215: Skyltar

  1. Förbud mot sport! Hi Hi ;) Och den där mittenskylten skulle jag haft i fredags, du skulle bara veta ;) Jaha och nu fick du idéer om att plocka hem sten från ön också ;) Nu tror jag du hinner, ön har bara legat här i 575 miljoner år, så jag tror den ligger ett tag till :) Men det finns en hel del fina arter här. Alnön är en vulkan ö. Roligaste stenarna tycker jag ligger på en ö utanför just Spikarö, Då syftar jag på Rödön. Enormt trevligt att vandra runt därute och se den röda bergarten på den södra delen. Där berggrund består av rödfärgad rapakivigranit. Jag har brutit mark här ute på Alnön sedan 1992 och här finns mestadels sten, jag brukar säga: Man kan inte gräva en grop för att gömma sten, det kommer upp mycket mer än vad som får plats :) Jag gjorde två till trissar igår, Jag var på sådana platser i veckan så jag kunde bara inte låta bli att föreviga flertalet till ;) En fortsatt trevlig söndag !

Säg mig vad du tänker om detta

