Om man ändå hade en gård….!

Jag har dragit på mig en förkylning. Det blir väl så när … ehm… Ja, våren kommer och man kanske klär av sig lite snabbt och sådär. Ni vet vet hur det är.

Den har avancerat snabbt. Från ond hals på söndagkväll till fullt utbruten igårkväll. Idag är jag rejält mossig. Ingen feber, men inte kry. Så jag är hemma idag. Eventuellt även imorgon, jag siktar stenhårt på att hålla mina lektioner på torsdagkväll.

Men hur som helst, det var ju det där med förkylning och ork som jag tänkte klaga lite på. För jag har ingen. Ork, alltså. Den har jag hostat ut under gårdagen. Och det stör mig ju lite, eftersom jag har fyrbent herre som just nu ligger i soffan, som INTE lider brist på ork. Jag hade älskat att bara kunna öppna dörren och släppa ut honom för att göra det han skulle, men nej. Det går ju inte. Jag bor på ett lägenhetsområde och dessutom på andra våningen, så jag tror inte det skulle funka sådär jättebra… Det är min spontana tanke iaf!

Lillebror

 

Jag får helt enkelt gå ut ändå. Sånt är livet med söthund!

Säg mig vad du tänker om detta

