Kvinnosyn, sexualitet och fetischer

Jag vet inte, jag kanske är lite hemmablind och så vidare, så att jag inte ser att jag är en sån där kvinnoförtryckare. En sån där som högt och tydligt förkunnar att jag gillar läget som det är och inte ser meningen med att förändra saker.

För jag känner inte så. Jag är medveten om att det finns mycket orättvisor och mycket som kan förbättras. Och ja, jag kan se nyttan av ”hen” i vissa fall även om jag inte använder det själv.

Men en sak som kan störa mig är känslan jag får av vissa åsiktsframhävare (jag tänker inte säga feminister för jag tänker inte dra alla över en kam, och jag vet dessutom inte om det enbart handlar om feminister). Sälj grej med tjej till exempel (Det var inte exakt den där reklamen jag tänkte på i första hand, den hittade jag tyvärr inte. Får återkomma med den, men denna får duga tills vidare). I många av dessa reklamer så finns det scenarion som anspelar på dominanta män och undergivna kvinnor. Jag har hört och läst sååååå mycket skit om dessa reklamer. Ja, det anspelar på sex. Det tycker jag inte spelar någon roll. Och ja, jag kan absolut förstå att man kan uppröras av det. Men jag kan också störa mig otroligt mycket på att det ska vara så ofattbart, hemskt, fruktansvärt, med att kvinnan är underlägsen. Faktum är att massor av reklamer anspelar på sex på olika sett. Vad är det som är så hemskt med det? Jag gillar sex, så varför inte? Och ett annat faktum är att MÅNGA människor tänder på det här med maktspel, dominans och liknande. Ska man alltså känna att man är ”fel” och har ”fel” fetischer och sexuella intressen bara för att man tänder på dominanta män och/eller undergivna kvinnor?

Jag hittade den här bilden nedan på internet för rätt längesedan, och jag tyckte den var rolig. Skickade den till en person som jag vet har den ”sexuella läggningen” och vi skrattade gott båda två. Idag hittade jag den återigen, fast på facebook med tillhörande kommentarer:

(bilden är klickbar)

Slap me

 

Nej okej, så ni tycker inte att det är okej att tända på att ge eller få örfilar, fine. Det är helt okej, alla kan inte gilla allt. Men bara för att man har vissa preferenser gällande sitt sexliv så behöver man inte vara en dålig person eller olämplig för förtroendeuppdrag på grund av detta. I så fall borde ALLA detaljer gällande ens privatliv hållas hemligt. Oavsett man är singel eller sambo eller han eller hon eller hen eller hetero eller homo eller bi eller trans eller whatever. För tänk om någon tar illa upp och tycker att man har felaktiga värderingar?

Ja jag vet, jag drog det lite långt nu, men förstår ni hur jag tänker? Om jag var en tjej som kunde identifiera mig med den tecknade bilden ovan, då skulle jag känna mig rätt kass eftersom det tydligen inte är okej att gilla att få en örfil under en avsugning. En örfil är inte samma sak som misshandel eller taskig kvinnosyn. Nu vet jag inte vad den övriga ”misogyna skiten” är för något, för jag har inte tittat. Men jag kan känna att om nu det här med genus och jämställdhet och allt sådant handlar om att inkludera alla istället för att exkludera vissa, då borde man väl också kunna acceptera att det finns människor som tänder på dominanslekar där människor faktiskt inte ÄR jämställda. Och att när de människorna som gillar dessa lekar, rollspel, fantasier, livsstilar eller whatever hittar varandra, så är det också helt okej.

Men vad vet jag. Det här är väl säkert också kvinnoförnedrande misogyn skit som jag sitter och förmedlar. Men då må det väl vara hänt då.

Säg mig vad du tänker om detta

