Allmänt

Blöt hund!

Åh vad gott det luktar! Eller… ehh… näe. Tur att jag knappt har något luktsinne alls för tillfället.

Igår hade jag finfrämmande. Bästa Andreas hörde av sig på dagen och informerade att han nog tänkte komma förbi och låna min hund på eftermiddagen. Uuunderbart, Lillebror har inte riktigt fått så långa promenader under de här dagarna då jag inte varit helt kurant. Så det passade ju alldeles utmärkt.

Och en promenad blev det ju, med besked. Strax över nio kilometer gick de! Duktiga grabbar :)

promenad

 

Jag tror det där var uppskattat av Lillebror :) Det blir ju inte så ofta han får följa med Andreas ut, eftersom han mest motionerar i Härnösand och jag som bekant inte bor i Härnösand och inte heller befinner mig där så väldigt ofta nu för tiden, men när LB väl kan följa med så får han röra på sig med besked :) Andreas är betydligt hurtigare än vad jag är, det kan jag lova.

De var alltså ute i nästan 1,5 timme, och när de kom tillbaka så hade jag mat på spisen, som en sann husmor! Det blev chiliconcarne, eller nåt i den stilen, och faktiskt klart godkänt i smak trots avsaknaden av fungerande smaklökar (godkänt av den som HAR smaklökar, alltså. Jag hade nog kunnat få i mig det mesta).

Resten av kvällen blev stillsam, det blev soffläge och sedan tidigt sänggående. Det var en trött Erika.

Idag är det också en trött Erika, men idag ska jag åka till Färsta och göra mina timmar. Eller åtminstone några av timmarna, jag ska ha mina lektioner har jag bestämt mig för, men osäker på om jag ska vara där så långt innan. Jag får se, jag ska försöka få tag på någon där att prata med innan jag bestämmer mig.

One thought on “Blöt hund!

  1. Ingen dålig promenad :) Kul att kunna se på kartan! Hade du gps på hunden? Eller var det någon slags app? De gick ju rätt igenom djävulsdalen också;) Men nästan halva sträckan såg dom den där ”fina” ön utmed kustremsan!

Säg mig vad du tänker om detta

