Allmänt

Om jag har räknat rätt…

… Så är det idag en vecka till nästa gång pengar ”ramlar” in på kontot. Och en vecka är ju inte speciellt lång tid om man nu skulle behöva snåla lite extra. För faktum är att jag just nu ligger på plus. Rätt så ovanligt för att vara mitt liv.

Men ja. När man då väl har pengar över så är det klart att det bränner lite extra i fickan. Den här gången är tändstickan ”Sundsvall Custom & Hot Rod Show” som går av stapeln på Gärde i helgen. Jag är såååååå himla sugen att slänga kameran över axeln och gå dit och frossa i bilar, bågar och båtar (det är båtmässa samtidigt), och folk!

150 kronor kostar det att gå in där. Efter en utgift på 150 kronor så ligger jag fortfarande på plus, men inte fullt lika mycket på plus, så kan vi säga. Så jag har inte riktigt bestämt mig än. Jag ska fundera lite idag, och jag lär även fundera imorgon bitti. På lördagkväll har de även en ”Rock ‘n Roll Night” som säkert hade varit roligt att gå på (om man inte skulle gå själv vill säga), men det kostar 250 kronor och min budget fixar inte både mässa och fest. Och i så fall väljer jag ju mässan, av flera skäl. Fotomöjligheter, ekonomi och sällskap, är de tre främsta skälen. Mässan kan jag gå själv på, det gör mig ingenting. Skulle däremot inte vilja gå ensam på fest.

Tål att tänkas på.

Cruising

 

(Bilden hör kanske inte riktigt till texten, men en bild på en bil och grönska kändes ändå alldeles rätt just nu. Ge mig sommar!)

Säg mig vad du tänker om detta

