Allmänt

Bra helg!

Det har varit en riktigt bra helg! Jag har ingenting alls att klaga på!

I fredags träffade jag finevän en sväng innan han åkte ner till Mariestad. Vi åt en bit mat och jag fick årets underhållning när jag fick se honom riktigt röd i ansiktet för första gången! So very awesome! :D Förutom det så var det en rätt lugn kväll. Ingen fest hos grannen heller, vilket var otroligt skönt.

Lördagförmiddagen var stillsam. Jag nördade Greys och väntade på att syrran och Eve skulle vakna från sin middagstupplur. Fick veta att det bara var Eve som tupplur-ade, eftersom Emma var ute med pappa och ”mekade med bilen”. Same differens dock, jag väntade oavsett. Men inte förgäves denna gång! Vid halv fem-tiden sammanstrålade vi i Birsta och begav oss till platsen jag hade sett ut för fotograferingen. Riktigt roligt var det och jag är nöjd med bilderna!

Enda nackdelen med en lyckad fotografering är att man vill göra det igen och igen och igen, gärna nyss! :P

När jag kom hem så satte jag igång att gå igenom alla bilderna, fick då även en förfrågan om jag ville hitta på något med en bekant, hans tjej och tjejens hund. Så även fast det hade börjat regna, så tackade jag ja. Jag tänkte som Andreas brukar säga; ”Nog för att du är söt, men inte så pass att du kommer försvinna av lite regn”. Men det var trevligt iaf! Vi åkte till Lögdösjön och gick i skogen, blött blev det helt klart, men vi överlevde alla fem. Lillebror sket totalt i mig eftersom Tina, den andra hunden, troligtvis luktade löp. Han hade fullt fokus på henne hela tiden och följde efter henne som en svans. Han fick sig några åthutningar, vilket inte var mer än rätt, men de gick ihop väldigt bra. Nöjd med dagen!

Lillebror och Tina  Foto: Mattias Söderberg
Lillebror och Tina
Foto: Mattias Söderberg

Söndagen var stillsam. Jag pysslade på lite här hemma under dagen, och på kvällen skaffade jag mig lite sällskap och tog en promenad runt Sidsjön, med Lillebror också då förstås. Underbart väder, en härlig promenad och trevligt sällskap.

Nu ska jag ta och … öh… Jag vet inte riktigt vad jag ska göra just nu, men om någon timme ska jag dra iväg till Färsta och vara lite behjälplig tänkte jag. Fyradagarsveckor – here I come!

Säg mig vad du tänker om detta

