Gosehästen!

Idag var det dags för ridlektion igen, för första gången på … hmm, ja det var nog säkert en månad sedan sist! Sjukdom och röda dagar har stått ivägen. Men nu äntligen! Det var tänkt att vi var tre som skulle rida, men ingen av de två andra dök upp, vilket innebar att det blev privatlektion för min del. Svettigt kan jag lova!

Fint väder var det imorse. Jag satt upp ute, och när Gittan kom så bestämde hon att vi skulle vara ute på banan. Helt okej för min del. Jag gick i förväg och red fram lite själv, sedan kom hon efter en stund. Inte så stor mening att gå in på detalj vad vi gjorde egentligen, men för mitt eget minnes skull: I högervarvet jobbade jag med att aktivera inner bak, ledande innertygel, mothållande ytter, släppa ner innerskänkeln från höften. Vänstervarvet, inner tygel på sin plats, flytta ut högerhanden, fram med innerskänkeln, ”vinkla” axelpartiet, fram med ytteraxeln. Skritt och trav.

Ungefär så. Sedan jobbade jag lite självständigt i galopp, försökte jobba lite på samma sätt som ovan. Galoppen var heeeelt fantastiskt underbar, längesedan jag hade en sån grymt bra känsla när jag red. Underbara fina häst. ♥

Ja, hästen ja! Det var ju finfina Valentino som var dagens fina kille :)

Gittan hade en privatlektion efter min lektion, men eftersom hon inte visste om Milo kunde vara själv på banan så fick jag vara kvar där uppe. Jag skrittade ett tag, sedan klev jag av och ledde honom. Passade även på att stretcha mig själv med, men tydligen inte tillräckligt bra eftersom jag redan har träningsvärk! När privatlektionen var slut så fick jag dock sitta upp igen och så red vi ut en sväng. Heeeelt underbart det också, jag har verkligen saknat att rida ut i skogen och bara njuta.

Livet är bäst på hästryggen ♥

2013-05-08 09.39.41

One thought on “Gosehästen!

Säg mig vad du tänker om detta

