So far, so good

Jag fick ett telefonsamtal idag. Det var ett nummer jag inte kände igen och det fick inte heller någon träff via hitta.se-appen. Eftersom jag var upptagen just då med att hissa upp ridlägerelever på sina hästar så svarade jag inte. Jag tänkte att det väl säkert bara var en försäljare eller något ändå. Strax efter plingade det till, den som ringde hade talat in ett meddelande på mobilsvar.

Det visade sig vara en man från ett företag som jag sökt jobb hos. (Som ni kanske minns så var mitt senaste inlägg en önskan om ett jobb eftersom min ersättning tar slut i september och att jag nu därför söker jobb). Han undrade om jag eventuellt hade möjlighet att komma ifrån och börja en intensivutbildning tidigare än planerat eftersom de troligtvis behöver folk tidigare än vad som var planerat. Och ja, det har jag ju möjlighet till.

Nu var det iofs inte helt säkert att den här intensiv-gruppen kommer bli av, och i så fall så kommer rekryteringen till platserna som ska tillsättas i höst fortsätta som tidigare planerat, men ändå. Jag fick ett samtal, jag måste ju ha verkat som ett bra alternativ, och det är ju i så fall lovande även inför den senare rekryteringen.

Så, nu är det bara att vänta och se. De skulle höra av sig inom två veckor om det blir något av gruppen.

Håll tummarna för mig är ni snälla? Ni kan även passa på att hålla tummarna för att det är ett jobb jag faktiskt klarar av… :P

One thought on “So far, so good

Säg mig vad du tänker om detta

